Register Guidelines E-Books Today's Posts Search

Go Back   MobileRead Forums > Non-English Discussions > Deutsches Forum > Software

Notices

Reply
 
Thread Tools Search this Thread
Old 07-11-2012, 11:51 AM   #1
rike
Junior Member
rike began at the beginning.
 
Posts: 2
Karma: 10
Join Date: Jul 2012
Device: Pocketbook Touch
Adobe Digital Edition

Hallo,

ein Hindernislauf!
Ich hänge jetzt gerade bei Adobe Digital Edition - runterladen hat geklappt, fast.
Nun möchte ich die E-books gerne in mein PocketBook Touch verschieben und erhalte die Fehlermeldungokument darf nicht hierher kopiert werden.
Der Computer ist autorisiert...mehrfach. Jetzt weiß ich nicht mehr weiter und muss um Hilfe bitten.

Ich bin etwas frustriert, dass das Herunterladen von E-books echt kompliziert ist, eigentlich niemand zu empfehlen, der sich nicht einigermaßen auskennt. Schade.

Aber vielleicht hilft mir ja jemand?
Rike
rike is offline   Reply With Quote
Old 07-11-2012, 02:55 PM   #2
troll05
Harmless idiot
troll05 ought to be getting tired of karma fortunes by now.troll05 ought to be getting tired of karma fortunes by now.troll05 ought to be getting tired of karma fortunes by now.troll05 ought to be getting tired of karma fortunes by now.troll05 ought to be getting tired of karma fortunes by now.troll05 ought to be getting tired of karma fortunes by now.troll05 ought to be getting tired of karma fortunes by now.troll05 ought to be getting tired of karma fortunes by now.troll05 ought to be getting tired of karma fortunes by now.troll05 ought to be getting tired of karma fortunes by now.troll05 ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
troll05's Avatar
 
Posts: 3,411
Karma: 2154829
Join Date: Nov 2010
Location: Zuhause
Device: PB622, Nexus7, Sony PRS 350, Tolino und nur noch wenig toter Baum:(
Ja, ist doof und kompliziert.
Wenn du den Reader angeschlossen hast und ADE aufmachst sollte das Gerät erkannt werden und auch in ADE auftauchen. Dann wird der Reader durch den Kopiervorgang automatisch autorisiert (oder es wird nochmal gefragt, weiss nicht mehr genau).
Alternativ die Bücher über den Reader direkt kaufen und runterladen und erst später auf dem Rechner sichern.
Zweite Alternative: Calibre installieren, nach xxxxxx googeln und dann den ganzen DRM Mist fröhlich ignorieren

Last edited by Marc_liest; 07-12-2012 at 07:01 AM.
troll05 is offline   Reply With Quote
Advert
Old 07-12-2012, 07:04 AM   #3
Marc_liest
Early Adopter
Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
Marc_liest's Avatar
 
Posts: 3,161
Karma: 3534948
Join Date: Oct 2008
Location: hier und da
Device: einige
Das geht mit dem Kindle alles sehr viel einfacher, allerdings nur wenn man in der Amazon-Welt bleibt.

Die Adobe Lösung ist leider nicht benutzerfreundlich.
Marc_liest is offline   Reply With Quote
Old 07-12-2012, 05:32 PM   #4
Divingduck
Wizard
Divingduck ought to be getting tired of karma fortunes by now.Divingduck ought to be getting tired of karma fortunes by now.Divingduck ought to be getting tired of karma fortunes by now.Divingduck ought to be getting tired of karma fortunes by now.Divingduck ought to be getting tired of karma fortunes by now.Divingduck ought to be getting tired of karma fortunes by now.Divingduck ought to be getting tired of karma fortunes by now.Divingduck ought to be getting tired of karma fortunes by now.Divingduck ought to be getting tired of karma fortunes by now.Divingduck ought to be getting tired of karma fortunes by now.Divingduck ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
Posts: 1,161
Karma: 1404241
Join Date: Nov 2010
Location: Germany
Device: Sony PRS-650
@ rike, auch der Reader muß mit der richtigen Adobe-ID autorisiert werden. Wenn er vorher schon mit einer anderen ID autorisiert wurde, kann die evtl der Fehlergrund sein. In diesem Fall würde ich den Reader deautorisieren und dann wieder neu über ADE autorisieren. I.d.R. wird dazu zuerst ADE gestartet und dann der Reader an den PC angeschlossen. Danach sollte der Reader erkannt und autorisiert werden. Wenn alles richtig funktioniert hat, wird der Reader in ADE angezeigt.
Divingduck is offline   Reply With Quote
Old 07-13-2012, 03:06 AM   #5
rike
Junior Member
rike began at the beginning.
 
Posts: 2
Karma: 10
Join Date: Jul 2012
Device: Pocketbook Touch
Danke für die Hinweise!

Letztlich habe ich etwas entnervt den Reader nochmals aus und wieder eingestöpselt am Rechner und siehe da, plötzlich erschien der Hinweis, dass der Reader jetzt autorisiert würde...und danach klappte alles reibungslos.
Wichtig scheint mir nach der Erfahrung die Reihenfolge zu sein: erst der Rechner, dann den Reader autorisieren lassen - ich hatte den Reader gleich mit verbunden, das scheint nicht zu klappen.
Wenn ich wieder Nerv und Lust habe, werde ich mir Calibre runterladen - scheint ganz praktisch zu sein, nach allem was ich mir in den letzten Tagen so zusammen gelesen habe.
rike is offline   Reply With Quote
Advert
Old 07-13-2012, 06:18 AM   #6
Marc_liest
Early Adopter
Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
Marc_liest's Avatar
 
Posts: 3,161
Karma: 3534948
Join Date: Oct 2008
Location: hier und da
Device: einige
Ich sag nur:
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	drm_free.jpeg
Views:	493
Size:	24.7 KB
ID:	89077  
Marc_liest is offline   Reply With Quote
Old 07-14-2012, 12:00 PM   #7
Divingduck
Wizard
Divingduck ought to be getting tired of karma fortunes by now.Divingduck ought to be getting tired of karma fortunes by now.Divingduck ought to be getting tired of karma fortunes by now.Divingduck ought to be getting tired of karma fortunes by now.Divingduck ought to be getting tired of karma fortunes by now.Divingduck ought to be getting tired of karma fortunes by now.Divingduck ought to be getting tired of karma fortunes by now.Divingduck ought to be getting tired of karma fortunes by now.Divingduck ought to be getting tired of karma fortunes by now.Divingduck ought to be getting tired of karma fortunes by now.Divingduck ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
Posts: 1,161
Karma: 1404241
Join Date: Nov 2010
Location: Germany
Device: Sony PRS-650
... und ich erweitere noch:
Hilfe und Anleitung lesen hilft manchmal und macht vieles leichter

@ riker, das ist richtig. Zuerst ist immer ADE auf dem PC zu autorisieren und dann der Reader. Schön, dass das Problem von dir gelöst wurde. Viel Spass beim Ausprobieren
Divingduck is offline   Reply With Quote
Reply


Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
PRS-600 adobe digital edition tbov Sony Reader 21 04-22-2010 11:42 PM
Adobe epub or Adobe Digital Edition? Davimee Astak EZReader 11 01-17-2010 08:15 PM
Cannot Open Adobe Digital Edition? rock Astak EZReader 9 12-07-2009 04:05 PM
Adobe Digital Edition Kimball PDF 0 11-26-2009 02:21 PM
Adobe Digital Edition user, please help! Stacey34 Sony Reader 10 04-05-2009 07:29 PM


All times are GMT -4. The time now is 05:15 AM.


MobileRead.com is a privately owned, operated and funded community.