Register Guidelines E-Books Search Today's Posts Mark Forums Read

Go Back   MobileRead Forums > Non-English Discussions > Deutsches Forum > Software

Notices

Reply
 
Thread Tools Search this Thread
Old 01-29-2010, 05:22 PM   #1
buecherkorb
Junior Member
buecherkorb began at the beginning.
 
Posts: 6
Karma: 10
Join Date: Jan 2010
Device: none
Calibre: HTML => ePub: Anführungszeichen verloren

Hallo Mobile Read-Forum,
nachdem ich die ersten Anlaufschwierigkeiten im Umgang mit Calibre überwunden habe dank der vielfachen Hilfe, die hier bereits geboten wurde, hoffe ich, auch bei folgendem (womöglich letzten) Problem auf Eure Unterstützung zählen zu können.

Ich habe ein Buch im HTML-Format vorliegen, welches als solches im Browser einwandfrei angezeigt und weitestgehend von Calibre auch konvertiert wird. Allerdings werden die Anführungszeichen "»" sowie "«" in Adobe Digital Editions lediglich als "?" ausgegeben.

Liegt der Fehler in der Konfiguration von Calibre oder Adobe Digital Editions?

Gleich vorab vielen Dank schon einmal für eure Untersützung.
buecherkorb is offline   Reply With Quote
Old 01-29-2010, 06:11 PM   #2
mtravellerh
book creator
mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
mtravellerh's Avatar
 
Posts: 9,635
Karma: 3856660
Join Date: Oct 2008
Location: Luxembourg
Device: PB360°
Quote:
Originally Posted by buecherkorb View Post
Hallo Mobile Read-Forum,
nachdem ich die ersten Anlaufschwierigkeiten im Umgang mit Calibre überwunden habe dank der vielfachen Hilfe, die hier bereits geboten wurde, hoffe ich, auch bei folgendem (womöglich letzten) Problem auf Eure Unterstützung zählen zu können.

Ich habe ein Buch im HTML-Format vorliegen, welches als solches im Browser einwandfrei angezeigt und weitestgehend von Calibre auch konvertiert wird. Allerdings werden die Anführungszeichen "»" sowie "«" in Adobe Digital Editions lediglich als "?" ausgegeben.

Liegt der Fehler in der Konfiguration von Calibre oder Adobe Digital Editions?

Gleich vorab vielen Dank schon einmal für eure Untersützung.
Hi und willkommen bei MobileRead. Der Fehler liegt weder bei ADE noch bei Calibre. Deine Anführungszeichen sind wohl falsch kodiert. Die müssten als » und « kodiert sein, dann klappt es auch mit Calibre und ADE.

NB: Ich weiss, right quote kommt links und left quote kommt rechts, die Anglos benutzen die Anführungszeichen halt anders rum. Das a steht für angle.
mtravellerh is offline   Reply With Quote
Advert
Old 01-30-2010, 09:16 AM   #3
KoopaOne
Austrian Bookworm
KoopaOne ought to be getting tired of karma fortunes by now.KoopaOne ought to be getting tired of karma fortunes by now.KoopaOne ought to be getting tired of karma fortunes by now.KoopaOne ought to be getting tired of karma fortunes by now.KoopaOne ought to be getting tired of karma fortunes by now.KoopaOne ought to be getting tired of karma fortunes by now.KoopaOne ought to be getting tired of karma fortunes by now.KoopaOne ought to be getting tired of karma fortunes by now.KoopaOne ought to be getting tired of karma fortunes by now.KoopaOne ought to be getting tired of karma fortunes by now.KoopaOne ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
KoopaOne's Avatar
 
Posts: 141
Karma: 2138662
Join Date: Oct 2007
Location: Austria
Device: Pocketbook Inkpad 4
Wenn du im Kopf Deiner HTML-Datei:
< meta http-equiv=Content-Type content="text/html; charset=utf-8">
stehen hast, sollte es auch mit unkodierten Anführungszeichen funktionieren ...
KoopaOne is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Calibre convert Chinese PDF to EPUB well, but not TXT and HTML jimmyzou ePub 15 12-27-2013 04:02 PM
Calibre Recipe HTML content differs from raw html of index.html. krunk Calibre 4 09-20-2010 09:48 PM
Calibre Indent Issue When Removing Blank Lines (Converting From HTML to MOBI or EPUB) David Derrico Calibre 5 08-04-2010 12:13 AM
Probleme mit Anführungszeichen bei Adobe Digital Editions e-hahn Software 8 05-20-2010 06:13 AM
HTML Book + non HTML TOC to epub aarcane Calibre 4 03-02-2010 02:58 AM


All times are GMT -4. The time now is 09:42 AM.


MobileRead.com is a privately owned, operated and funded community.