Register Guidelines E-Books Today's Posts Search

Go Back   MobileRead Forums > Non-English Discussions > Deutsches Forum > Lounge

Notices

Reply
 
Thread Tools Search this Thread
Old 07-24-2009, 03:16 AM   #1
Marc_liest
Early Adopter
Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
Marc_liest's Avatar
 
Posts: 3,161
Karma: 3534948
Join Date: Oct 2008
Location: hier und da
Device: einige
Der Sony Reader und ich

Wenn man sich mal so richtig den Tag versauen möchte:

Den Reader Deiner Wahl einfach auf das Autodach legen, vergessen und losfahren. Bei den komischen Geräuschen auf dem Dach merken, dass es zu spät ist. Im Rückspiegel zusehen müssen, wie zwei Autos über das lieb gewonnene Lesegerät rollen. Das Ergebnis betrachten..



..und weinen!

Gehören wir einfach nicht zusammen? Schon der 2. Reader von dem ich mich verabschieden muss. Um diese Frage noch genauer zu ergründen, werde ich gleich (mal wieder) nach Thalia fahren.
Es gibt solche Tage, da wäre man besser gar nicht erst aufgestanden.
Marc_liest is offline   Reply With Quote
Old 07-24-2009, 04:47 AM   #2
Eagleeye
Fanatic
Eagleeye rocks like Gibraltar!Eagleeye rocks like Gibraltar!Eagleeye rocks like Gibraltar!Eagleeye rocks like Gibraltar!Eagleeye rocks like Gibraltar!Eagleeye rocks like Gibraltar!Eagleeye rocks like Gibraltar!Eagleeye rocks like Gibraltar!Eagleeye rocks like Gibraltar!Eagleeye rocks like Gibraltar!Eagleeye rocks like Gibraltar!
 
Eagleeye's Avatar
 
Posts: 591
Karma: 100000
Join Date: Sep 2008
Location: Halle/S.
Device: BeBook, Pocketbook 360°; Kindle 3G
Tja, wer den Schaden hat, spottet jeder Beschreibung ... Sorry, aber das konnte ich mir jetzt nicht verkneifen... - nicht bös gemeint

Vielleicht paßt der Sony Reader aber einfach nicht zu Dir - vielleicht solltest Du Dir einen anderen Reader zulegen ... - ich mein: wenn das jetzt schon der zweite ist, der Dir abraucht ...
Eagleeye is offline   Reply With Quote
Advert
Old 07-24-2009, 04:55 AM   #3
Marc_liest
Early Adopter
Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
Marc_liest's Avatar
 
Posts: 3,161
Karma: 3534948
Join Date: Oct 2008
Location: hier und da
Device: einige
Quote:
Originally Posted by Eagleeye View Post
Tja, wer den Schaden hat, spottet jeder Beschreibung ...
Das stimmt leider und macht es nur schlimmer. Eins steht fest, heute rede ich nicht mehr mit mir.
Marc_liest is offline   Reply With Quote
Old 07-24-2009, 05:17 AM   #4
beam
Addict
beam can eat soup with a fork.beam can eat soup with a fork.beam can eat soup with a fork.beam can eat soup with a fork.beam can eat soup with a fork.beam can eat soup with a fork.beam can eat soup with a fork.beam can eat soup with a fork.beam can eat soup with a fork.beam can eat soup with a fork.beam can eat soup with a fork.
 
beam's Avatar
 
Posts: 212
Karma: 9103
Join Date: Aug 2008
Location: Berlin
Device: iPhone 3G, Sony PRS 505, Motorola Milestone
Man muß das positiv sehen.
Ich finde es sehr vorbildlich, dass Du so uneigennützig den Verkauf der ebook Reader förderst.
In diesen Zeiten der Wirtschaftskriese müssen wir alle unseren Beitrag leisten.
Also Leute folgt dem guten Beispiel und nichts wir rauf aufs Autodach mit euren technischen Geräten.
Die Wirtschaft wird es euch danken.

beam is offline   Reply With Quote
Old 07-24-2009, 05:27 AM   #5
K-Thom
The one and only
K-Thom ought to be getting tired of karma fortunes by now.K-Thom ought to be getting tired of karma fortunes by now.K-Thom ought to be getting tired of karma fortunes by now.K-Thom ought to be getting tired of karma fortunes by now.K-Thom ought to be getting tired of karma fortunes by now.K-Thom ought to be getting tired of karma fortunes by now.K-Thom ought to be getting tired of karma fortunes by now.K-Thom ought to be getting tired of karma fortunes by now.K-Thom ought to be getting tired of karma fortunes by now.K-Thom ought to be getting tired of karma fortunes by now.K-Thom ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
Posts: 3,302
Karma: 535819
Join Date: Oct 2008
Location: Berlin, Germany
Device: yup!
Also, als Kind hat man mir die Handschuhe mit einem Wollfaden festgebunden. Vielleicht wäre das auch bei dir eine Lösung.

'tschuldige, wer den kaputten Reader hat, braucht für eBooks nicht zu sorgen. Ich dachte immer, das mit den Sachen auf dem Autodach sei eine urban legend.

Du hast aber auch echt ein Pech. Ich würde das bei Thalia eindeutig als "Transportschaden" reklamieren ...
K-Thom is offline   Reply With Quote
Advert
Old 07-24-2009, 01:55 PM   #6
ravenne
Wizard
ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
ravenne's Avatar
 
Posts: 4,917
Karma: 1840619
Join Date: Oct 2008
Location: Munich, Germany
Device: Kindle PW, PocketBook 360°, Cybook Gen3, iPad mini
Ne, Marc, oder?? Das gibt's doch gar nicht! So viel Pech darf man einfach nicht haben! Das ist hochgradig ungerecht. Du hast mein absolutes Mitgefühl und Mitleid!!! Halt uns auf dem Laufenden, was Du jetzt machen wirst. Hast Du etwa schon einen neuen?
ravenne is offline   Reply With Quote
Old 07-24-2009, 02:13 PM   #7
Pulp
Palm Addict
Pulp ought to be getting tired of karma fortunes by now.Pulp ought to be getting tired of karma fortunes by now.Pulp ought to be getting tired of karma fortunes by now.Pulp ought to be getting tired of karma fortunes by now.Pulp ought to be getting tired of karma fortunes by now.Pulp ought to be getting tired of karma fortunes by now.Pulp ought to be getting tired of karma fortunes by now.Pulp ought to be getting tired of karma fortunes by now.Pulp ought to be getting tired of karma fortunes by now.Pulp ought to be getting tired of karma fortunes by now.Pulp ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
Pulp's Avatar
 
Posts: 477
Karma: 1001951
Join Date: Aug 2008
Device: Cybook Gen3 [512mb, FW: 1.5]
Herzliches Beileid!
Der nächste Reader braucht definitiv ein Gummi-Gehäuse, damit liegt er dann am Ende der Fahrt immer noch am Dach
Pulp is offline   Reply With Quote
Old 07-24-2009, 02:15 PM   #8
Josch91
Reader
Josch91 can teach chickens to fly.Josch91 can teach chickens to fly.Josch91 can teach chickens to fly.Josch91 can teach chickens to fly.Josch91 can teach chickens to fly.Josch91 can teach chickens to fly.Josch91 can teach chickens to fly.Josch91 can teach chickens to fly.Josch91 can teach chickens to fly.Josch91 can teach chickens to fly.Josch91 can teach chickens to fly.
 
Josch91's Avatar
 
Posts: 818
Karma: 3522
Join Date: Apr 2009
Location: Germany
Device: Kindle 4, iPad
Schon der zweite Reader in zwei Monaten. Wie viel Pech kannst Du denn noch haben? Das gibt es doch garnicht. Ich weiß zwar nicht wie sich dass Anfühlt das zweite mal seinen Reader zu verlieren, aber mein Mitgefühl hast du auf alle Fälle.
Jetzt würde ich an Deiner Stelle aber wirklich noch etwas mit einem Neukauf warten. Nachdem Sony sich so vehemennt dagegen wehrt Blocksatz in ihre Reader zu integrieren. In nächster Zeit werden ja ein paar neue Reader veröffentlicht. Vielleicht freundet sich ja einer von denen mit dir an.

PS: Dein grauer Anstrich wird jetzt wohl noch etwas länger erhalten bleiben, oder?

Last edited by Josch91; 07-24-2009 at 02:23 PM.
Josch91 is offline   Reply With Quote
Old 07-24-2009, 02:21 PM   #9
Drake
reading everywhere
Drake ought to be getting tired of karma fortunes by now.Drake ought to be getting tired of karma fortunes by now.Drake ought to be getting tired of karma fortunes by now.Drake ought to be getting tired of karma fortunes by now.Drake ought to be getting tired of karma fortunes by now.Drake ought to be getting tired of karma fortunes by now.Drake ought to be getting tired of karma fortunes by now.Drake ought to be getting tired of karma fortunes by now.Drake ought to be getting tired of karma fortunes by now.Drake ought to be getting tired of karma fortunes by now.Drake ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
Drake's Avatar
 
Posts: 152
Karma: 2113314
Join Date: Feb 2009
Location: Germany, Karlsruhe
Device: CyBook Gen3, PocketBook Touch Lux
Mieses Karma

Och Marc,

was machst Du für Sachen, bzw. läßt mit Dir machen?
Vllt. liegt es wirklich am Reader von "So-nie" und Du wirst
dezent darauf hingewiesen, die Marke zu wechseln?
Drake is offline   Reply With Quote
Old 07-24-2009, 02:25 PM   #10
ravenne
Wizard
ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
ravenne's Avatar
 
Posts: 4,917
Karma: 1840619
Join Date: Oct 2008
Location: Munich, Germany
Device: Kindle PW, PocketBook 360°, Cybook Gen3, iPad mini
Quote:
Originally Posted by Drake View Post
Och Marc,

was machst Du für Sachen, bzw. läßt mit Dir machen?
Vllt. liegt es wirklich am Reader von "So-nie" und Du wirst
dezent darauf hingewiesen, die Marke zu wechseln?
Du meinst, es gibt irgendwo das draußen ein Gerät, das Cool-er für unseren Marc wäre?
ravenne is offline   Reply With Quote
Old 07-24-2009, 02:31 PM   #11
Marc_liest
Early Adopter
Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
Marc_liest's Avatar
 
Posts: 3,161
Karma: 3534948
Join Date: Oct 2008
Location: hier und da
Device: einige
Quote:
Originally Posted by ravenne View Post
Hast Du etwa schon einen neuen?
JA! Bin bei Thalia in Köln nun Kunde des Monats.
Wieder Sony. Aller guten Dinge sind drei.
Danke für Euer Mitgefühl.
Marc_liest is offline   Reply With Quote
Old 07-24-2009, 02:34 PM   #12
Josch91
Reader
Josch91 can teach chickens to fly.Josch91 can teach chickens to fly.Josch91 can teach chickens to fly.Josch91 can teach chickens to fly.Josch91 can teach chickens to fly.Josch91 can teach chickens to fly.Josch91 can teach chickens to fly.Josch91 can teach chickens to fly.Josch91 can teach chickens to fly.Josch91 can teach chickens to fly.Josch91 can teach chickens to fly.
 
Josch91's Avatar
 
Posts: 818
Karma: 3522
Join Date: Apr 2009
Location: Germany
Device: Kindle 4, iPad
Quote:
Originally Posted by Marc_liest View Post
JA! Bin bei Thalia in Köln nun Kunde des Monats.
Wieder Sony. Aller guten Dinge sind drei.
Danke für Euer Mitgefühl.
Viel Glück!
Josch91 is offline   Reply With Quote
Old 07-24-2009, 02:38 PM   #13
ravenne
Wizard
ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
ravenne's Avatar
 
Posts: 4,917
Karma: 1840619
Join Date: Oct 2008
Location: Munich, Germany
Device: Kindle PW, PocketBook 360°, Cybook Gen3, iPad mini
Quote:
Originally Posted by Marc_liest View Post
JA! Bin bei Thalia in Köln nun Kunde des Monats.
Wieder Sony. Aller guten Dinge sind drei.
Danke für Euer Mitgefühl.
Wow, das war schnell!!! Trotz aller Widrigkeiten: herzlichen Glückwunsch zum neuen Gerät
ravenne is offline   Reply With Quote
Old 08-04-2009, 09:04 AM   #14
Marc_liest
Early Adopter
Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
Marc_liest's Avatar
 
Posts: 3,161
Karma: 3534948
Join Date: Oct 2008
Location: hier und da
Device: einige
Das Aufschrauben ist gar nicht so schwer.
Vier Schrauben auf der Rückseite und eine unten am Reader lösen, schon kann man das gesamte Innenleben rausschieben. (Wenn nicht gerade das Gehäuse mehrfach überfahren wurde) Bevor man es ganz nach oben schiebt noch die Verbindung zu den Tastern lösen und man hat zwei Teile. Akku, Schnittstellen und Cardreader sind ebenfalls mit Flachverbindungen gesteckt. Der Reader wird auch wieder am Rechner via USB erkannt, aber das Display ist wohl doch defekt. Da die Hauptplatine rein optisch vollkommen unbeschadet ist, habe ich auch die Lötstation wieder ausschalten können.
So habe ich zumindest einen (teuren) Zweitakku.

Viele Bilder in hoher Auflösung hier!
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	IMG_0007.JPG
Views:	391
Size:	58.9 KB
ID:	33598   Click image for larger version

Name:	IMG_0036.jpg
Views:	427
Size:	70.8 KB
ID:	33599  
Marc_liest is offline   Reply With Quote
Old 08-04-2009, 03:28 PM   #15
T_Frain_K
Booyah!
T_Frain_K once ate a cherry pie in a record 7 seconds.T_Frain_K once ate a cherry pie in a record 7 seconds.T_Frain_K once ate a cherry pie in a record 7 seconds.T_Frain_K once ate a cherry pie in a record 7 seconds.T_Frain_K once ate a cherry pie in a record 7 seconds.T_Frain_K once ate a cherry pie in a record 7 seconds.T_Frain_K once ate a cherry pie in a record 7 seconds.T_Frain_K once ate a cherry pie in a record 7 seconds.T_Frain_K once ate a cherry pie in a record 7 seconds.T_Frain_K once ate a cherry pie in a record 7 seconds.T_Frain_K once ate a cherry pie in a record 7 seconds.
 
T_Frain_K's Avatar
 
Posts: 673
Karma: 1753
Join Date: Jul 2009
Location: Austria
Device: Cybook Gen3 // Samsung Galaxy S
Danke für die Bilder. Ist mal ein interessanter Einblick in das Gerät, auch wenn der Anlass eher traurig ist.
Wenn der Reader via USB erkannt wird, dann vermute ich er läßt sich einschalten? Und trotzdem keine Reaktion auf dem Display... seltsam. Auch wenn das Substrat irgendwo gebrochen ist, sollte es doch auf zumindest einem Teilbereich Reaktionen zeigen??
Der Display-Controller wird wohl auf dem Mainboard sitzen, welches unbeschädigt aussieht. Die Verbindung MB-Display geschieht über das breite Flachkabel, das von der Seite des Displays hängt? Kontrollier das vielleicht noch mal, diese flexiblen Leiterbahnfolien haben die unangenehme Angewohnheit einen Defekt nicht gleich zu offenbahren. Sind noch dazu immer mit allen (un)möglichern Barcode-Stickern beklebt. Nimm dazu am besten ne Lupe, und guck unter die Sticker (ablösen mit Etikettenentferner?). Sieh auch nochmal die Steckverbindung am MB ganz genau an - vielleicht ein kleiner Kontaktfehler.

Soweit meine Vorschläge zur Reparatur - vermutlich hast du das meiste eh schon gemacht. Vielleicht ist aber eine kleine Anregung dabei, die dir hilft. Auch wenn ich weiß, die Wahrscheinlichkeit dass es hilft ist sehr gering.
T_Frain_K is offline   Reply With Quote
Reply


Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Unutterably Silly 2040 - wie der Boom der Tablets und Lesegeräte endet netseeker Lounge 4 06-16-2010 03:49 PM
Der Luftpirat und sein lenkbares Luftschiff und andere alte Serien netseeker E-Books 220 03-16-2010 10:09 AM
Das PB302 und ich, ein erster Test.... Fellball PocketBook 9 03-02-2010 11:05 AM
Sony Pocket Edition und Reader Edition auf der IFA K-Thom Sony Reader 0 09-09-2009 02:54 PM
Ich glaub ich brauch 'nen neuen Reader mos Lounge 30 06-30-2009 04:14 PM


All times are GMT -4. The time now is 04:15 AM.


MobileRead.com is a privately owned, operated and funded community.