Register Guidelines E-Books Today's Posts Search

Go Back   MobileRead Forums > Non-English Discussions > Deutsches Forum > Erste Hilfe

Notices

Reply
 
Thread Tools Search this Thread
Old 03-18-2011, 06:56 AM   #16
Poppaea
Lucifer's Bat
Poppaea ought to be getting tired of karma fortunes by now.Poppaea ought to be getting tired of karma fortunes by now.Poppaea ought to be getting tired of karma fortunes by now.Poppaea ought to be getting tired of karma fortunes by now.Poppaea ought to be getting tired of karma fortunes by now.Poppaea ought to be getting tired of karma fortunes by now.Poppaea ought to be getting tired of karma fortunes by now.Poppaea ought to be getting tired of karma fortunes by now.Poppaea ought to be getting tired of karma fortunes by now.Poppaea ought to be getting tired of karma fortunes by now.Poppaea ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
Poppaea's Avatar
 
Posts: 2,536
Karma: 19491715
Join Date: Nov 2010
Location: Earth/Berlin
Device: Kobo Libra 2
Das scheint formatspezifisch zu sein. Da ich alles in lrf umwandle habe ich immer noch die Seitenzahlen an Schrift- und Displaygröße angepasst. Wenn ich die Schriftgröße ändere, dann rechnet er kurz und zeigt mir unten eine veränderte Gesamtseitenzahl an.
Poppaea is offline   Reply With Quote
Old 03-21-2011, 11:44 AM   #17
kbaerwald
BioReader
kbaerwald understands when you whisper 'The dog barks at midnight.'kbaerwald understands when you whisper 'The dog barks at midnight.'kbaerwald understands when you whisper 'The dog barks at midnight.'kbaerwald understands when you whisper 'The dog barks at midnight.'kbaerwald understands when you whisper 'The dog barks at midnight.'kbaerwald understands when you whisper 'The dog barks at midnight.'kbaerwald understands when you whisper 'The dog barks at midnight.'kbaerwald understands when you whisper 'The dog barks at midnight.'kbaerwald understands when you whisper 'The dog barks at midnight.'kbaerwald understands when you whisper 'The dog barks at midnight.'kbaerwald understands when you whisper 'The dog barks at midnight.'
 
kbaerwald's Avatar
 
Posts: 292
Karma: 42568
Join Date: Apr 2009
Location: Germany
Device: Various
Quote:
Originally Posted by Poppaea View Post
Das scheint formatspezifisch zu sein. Da ich alles in lrf umwandle habe ich immer noch die Seitenzahlen an Schrift- und Displaygröße angepasst. Wenn ich die Schriftgröße ändere, dann rechnet er kurz und zeigt mir unten eine veränderte Gesamtseitenzahl an.
Sag mal, hat das rein historische Gründe? Ich habe mich schon mal gefragt, ob ich epub et. al. in lrf umwandeln sollte, war aber bisher zu faul dazu!
kbaerwald is offline   Reply With Quote
Old 03-21-2011, 01:27 PM   #18
samy2
Ebook-Fan
samy2 ought to be getting tired of karma fortunes by now.samy2 ought to be getting tired of karma fortunes by now.samy2 ought to be getting tired of karma fortunes by now.samy2 ought to be getting tired of karma fortunes by now.samy2 ought to be getting tired of karma fortunes by now.samy2 ought to be getting tired of karma fortunes by now.samy2 ought to be getting tired of karma fortunes by now.samy2 ought to be getting tired of karma fortunes by now.samy2 ought to be getting tired of karma fortunes by now.samy2 ought to be getting tired of karma fortunes by now.samy2 ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
Posts: 398
Karma: 698564
Join Date: Feb 2011
Device: PRS T1
Quote:
Originally Posted by kbaerwald View Post
Sag mal, hat das rein historische Gründe? Ich habe mich schon mal gefragt, ob ich epub et. al. in lrf umwandeln sollte, war aber bisher zu faul dazu!
Verstehe den Sinn aber nicht ganz. Schön dann hat man halt immer einmal blättern eine Seite (bei gleicher Schriftgröße).. aber wenn man jetzt sich merken will oder jemanden anders mitteilen will wo was steht muss man die Schriftgröße gleich auch noch mitteilen.. So kann man wenigsten die Epub-Seite zitieren....
samy2 is offline   Reply With Quote
Old 03-21-2011, 02:36 PM   #19
Poppaea
Lucifer's Bat
Poppaea ought to be getting tired of karma fortunes by now.Poppaea ought to be getting tired of karma fortunes by now.Poppaea ought to be getting tired of karma fortunes by now.Poppaea ought to be getting tired of karma fortunes by now.Poppaea ought to be getting tired of karma fortunes by now.Poppaea ought to be getting tired of karma fortunes by now.Poppaea ought to be getting tired of karma fortunes by now.Poppaea ought to be getting tired of karma fortunes by now.Poppaea ought to be getting tired of karma fortunes by now.Poppaea ought to be getting tired of karma fortunes by now.Poppaea ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
Poppaea's Avatar
 
Posts: 2,536
Karma: 19491715
Join Date: Nov 2010
Location: Earth/Berlin
Device: Kobo Libra 2
Quote:
Originally Posted by samy2 View Post
Verstehe den Sinn aber nicht ganz. Schön dann hat man halt immer einmal blättern eine Seite (bei gleicher Schriftgröße).. aber wenn man jetzt sich merken will oder jemanden anders mitteilen will wo was steht muss man die Schriftgröße gleich auch noch mitteilen.. So kann man wenigsten die Epub-Seite zitieren....
Das ist wahr. Wahr ist aber auch, dass ich niemand habe, der sich dafür interessiert auf welcher Seite ich bin

Für lila z.B., die sich auch freut, auf ihren beiden Geräten immer zu wissen, wo sie weiterlesen soll, ist epub sinnvoll. Ich bevorzuge aber zu wissen, wieviele Seiten ich noch vor mir habe und die näher zusammenliegenden Schriftgrößen bei lrf. Wenn man da von XS ---> S ---> M springt, dann sind das sinnvolle Schritte und keine Siebenmeilenstiefelsätze wie beim epub.
Poppaea is offline   Reply With Quote
Old 03-22-2011, 01:08 PM   #20
Joachim_K
Junior Member
Joachim_K began at the beginning.
 
Posts: 8
Karma: 10
Join Date: Mar 2011
Location: In the south of Germany
Device: Kindle 3
Ohne große Begründung, sondern einfach nur aus meiner persönlichen Erfahrung: ich bin von der Funktionalität, dem Design und der Verarbeitung meines amazon kindles begeistert. Einziges Manko: das Warten auf die Lieferung aus den USA. Ansonsten für mich persönlich unschlagbar (als WLAN Variante).

Gruß ... Joachim_k
Joachim_K is offline   Reply With Quote
Reply


Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Brauche Kaufberatung für 1. Ebook-Reader? Yandra Erste Hilfe 57 01-21-2011 04:02 PM
Bitte, bitte Poppaea E-Books 9 01-05-2011 04:47 PM
Kaufberatung Krabbe Deutsches Forum 17 12-19-2010 05:58 AM
Kaufberatung günstigen eBook-Reader in der CH nureader Erste Hilfe 2 03-19-2010 04:00 AM


All times are GMT -4. The time now is 05:44 PM.


MobileRead.com is a privately owned, operated and funded community.