Register Guidelines E-Books Search Today's Posts Mark Forums Read

Go Back   MobileRead Forums > Non-English Discussions > Deutsches Forum > PocketBook

Notices

Reply
 
Thread Tools Search this Thread
Old 12-20-2009, 02:20 PM   #1
eibix
Groupie
eibix began at the beginning.
 
eibix's Avatar
 
Posts: 168
Karma: 34
Join Date: Nov 2009
Location: Wendelstein b. Nürnberg
Device: Kindle Touch, PocketBook 360
Lagesensor im PB360

Bei mir funktioniert der Lagesensor nicht mehr im PB360. Ob das am gerade geladenen DRM ePub liegt?
eibix is offline   Reply With Quote
Old 12-20-2009, 02:29 PM   #2
Forkosigan
Wizard
Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.
 
Forkosigan's Avatar
 
Posts: 2,836
Karma: 71344
Join Date: Jun 2009
Location: Dresden
Device: Pocketbook Touch (622)
Quote:
Originally Posted by eibix View Post
Bei mir funktioniert der Lagesensor nicht mehr im PB360. Ob das am gerade geladenen DRM ePub liegt?
Einstellungen/Wartung/G-Acelerometr kalibrieren

soll helfen.
Forkosigan is offline   Reply With Quote
Old 12-20-2009, 02:36 PM   #3
datenreisender
I ♥ my PB360°
datenreisender has learned how to read e-booksdatenreisender has learned how to read e-booksdatenreisender has learned how to read e-booksdatenreisender has learned how to read e-booksdatenreisender has learned how to read e-booksdatenreisender has learned how to read e-booksdatenreisender has learned how to read e-books
 
datenreisender's Avatar
 
Posts: 109
Karma: 868
Join Date: Dec 2009
Location: Raum Stuttgart
Device: PocketBook 360° mit MR-Menütext-Mod
DRM => Adobe Viewer

free => FBReader (mit Kipp-Blätterfunktion)

Last edited by datenreisender; 12-20-2009 at 02:38 PM.
datenreisender is offline   Reply With Quote
Old 12-21-2009, 01:10 AM   #4
mtravellerh
book creator
mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
mtravellerh's Avatar
 
Posts: 9,635
Karma: 3856660
Join Date: Oct 2008
Location: Luxembourg
Device: PB360°
Mit anderen Worten: Die Blätterfunktion mit dem Lagesensor funktioniert derzeit nur mit dem FBReader und der kann keine DRM-ePubs lesen! Wenn Du also ein DRM-ePub liest, musst Du althergebracht blättern!
mtravellerh is offline   Reply With Quote
Old 12-21-2009, 01:38 AM   #5
eibix
Groupie
eibix began at the beginning.
 
eibix's Avatar
 
Posts: 168
Karma: 34
Join Date: Nov 2009
Location: Wendelstein b. Nürnberg
Device: Kindle Touch, PocketBook 360
Blätter mit Lagesensor? Da ist mir was entgangen.

Was ich meinte ist, dass sich in meinem PB360 der Displayinhalt nicht mehr kippen lässt. Ich habe den 3D Sensor neu justiert, aber es geht immer noch nicht. Auch habe ich festgestellte, dass es auch nicht geht, wenn kein Buch geöffnet ist.
eibix is offline   Reply With Quote
Old 12-21-2009, 02:49 AM   #6
Forkosigan
Wizard
Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.
 
Forkosigan's Avatar
 
Posts: 2,836
Karma: 71344
Join Date: Jun 2009
Location: Dresden
Device: Pocketbook Touch (622)
Quote:
Originally Posted by eibix View Post
Blätter mit Lagesensor? Da ist mir was entgangen.

Was ich meinte ist, dass sich in meinem PB360 der Displayinhalt nicht mehr kippen lässt. Ich habe den 3D Sensor neu justiert, aber es geht immer noch nicht. Auch habe ich festgestellte, dass es auch nicht geht, wenn kein Buch geöffnet ist.
Möglicherweise ist der Lagesensor bei dir ausgeschaltet, einfach in einem Buch wieder einschalten. (im Schnellmenü zur Seitenausrichtung gehen, und in der Mitte drücken.)
Forkosigan is offline   Reply With Quote
Old 12-21-2009, 05:05 AM   #7
presto
Connoisseur
presto began at the beginning.
 
presto's Avatar
 
Posts: 94
Karma: 34
Join Date: Jan 2009
Device: PRS 650, PB360, Nook
Quote:
Originally Posted by Forkosigan View Post
Möglicherweise ist der Lagesensor bei dir ausgeschaltet,
Wie schaltet man den Lagesensor ab?

Habe auf die Schnelle im Handbuch nichts gefunden

presto
presto is offline   Reply With Quote
Old 12-21-2009, 05:10 AM   #8
Sturgis
Groupie
Sturgis has a complete set of Star Wars action figures.Sturgis has a complete set of Star Wars action figures.Sturgis has a complete set of Star Wars action figures.Sturgis has a complete set of Star Wars action figures.Sturgis has a complete set of Star Wars action figures.
 
Sturgis's Avatar
 
Posts: 165
Karma: 496
Join Date: Nov 2009
Location: Germany
Device: Pocketbook 360, iPodTouch
Quote:
Originally Posted by presto View Post
Wie schaltet man den Lagesensor ab?

Habe auf die Schnelle im Handbuch nichts gefunden

presto

Kann man in einem Buch ausschalten (im Schnellmenü zur Seitenausrichtung gehen, und eine der Seitenausrichtungen wählen).
__________________
Sturgis is offline   Reply With Quote
Old 12-21-2009, 05:13 AM   #9
Forkosigan
Wizard
Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.
 
Forkosigan's Avatar
 
Posts: 2,836
Karma: 71344
Join Date: Jun 2009
Location: Dresden
Device: Pocketbook Touch (622)
Quote:
Originally Posted by presto View Post
Wie schaltet man den Lagesensor ab?

Habe auf die Schnelle im Handbuch nichts gefunden

presto

Im Schnellmenü zur Seitenausrichtung gehen, und eine Richtung manuell wählen.
Forkosigan is offline   Reply With Quote
Old 12-21-2009, 05:27 AM   #10
presto
Connoisseur
presto began at the beginning.
 
presto's Avatar
 
Posts: 94
Karma: 34
Join Date: Jan 2009
Device: PRS 650, PB360, Nook
Danke.

Ich glaube, das Handbuch zum PB kann noch ein paar Seiten mehr vertragen.


presto
presto is offline   Reply With Quote
Old 12-21-2009, 07:10 AM   #11
eibix
Groupie
eibix began at the beginning.
 
eibix's Avatar
 
Posts: 168
Karma: 34
Join Date: Nov 2009
Location: Wendelstein b. Nürnberg
Device: Kindle Touch, PocketBook 360
Quote:
Originally Posted by Forkosigan View Post
Möglicherweise ist der Lagesensor bei dir ausgeschaltet, einfach in einem Buch wieder einschalten. (im Schnellmenü zur Seitenausrichtung gehen, und in der Mitte drücken.)
Danke! Das war die Lösung.
eibix is offline   Reply With Quote
Old 12-21-2009, 07:17 AM   #12
mtravellerh
book creator
mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
mtravellerh's Avatar
 
Posts: 9,635
Karma: 3856660
Join Date: Oct 2008
Location: Luxembourg
Device: PB360°
Quote:
Originally Posted by presto View Post
Danke.

Ich glaube, das Handbuch zum PB kann noch ein paar Seiten mehr vertragen.


presto
Stimmt schon! Allerdings ist das 360° erst ein paar Wochen in Deutschland im Handel!
mtravellerh is offline   Reply With Quote
Old 12-23-2009, 03:40 PM   #13
StDo
Translating Calibre...
StDo plays well with othersStDo plays well with othersStDo plays well with othersStDo plays well with othersStDo plays well with othersStDo plays well with othersStDo plays well with othersStDo plays well with othersStDo plays well with othersStDo plays well with othersStDo plays well with others
 
StDo's Avatar
 
Posts: 657
Karma: 2902
Join Date: Aug 2007
Location: ER.de
Device: [PRS-500], PB360
So wie ich Forkosigan kenne, ist schon eine überarbeitete Version des Handbuchs in Arbeit.
Stimmt's?
StDo is offline   Reply With Quote
Old 12-23-2009, 03:48 PM   #14
Forkosigan
Wizard
Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.Forkosigan knows who John Galt is.
 
Forkosigan's Avatar
 
Posts: 2,836
Karma: 71344
Join Date: Jun 2009
Location: Dresden
Device: Pocketbook Touch (622)
Quote:
Originally Posted by StDo View Post
So wie ich Forkosigan kenne, ist schon eine überarbeitete Version des Handbuchs in Arbeit.
Stimmt's?
Ja, besonders mit deiner Hilfe, aber wann es fertig wird, kann ich nicht sagen, habe zurzeit sehr viel zu tun.
Und ich möchte noch abwarten, bis die neue Funktionen wie "Blättern ohne Tasten" in der Firmware integriert wird, damit diese Funktionen auch in der Anleitung beschrieben werden.
Forkosigan is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
PB360 in UK, get serious please!!! Ebiumn PocketBook 5 09-20-2010 06:56 AM
Question re PB360 mcrmama PocketBook 13 07-24-2010 07:30 PM
Problems with new PB360 chrisp191 PocketBook 10 06-25-2010 02:39 AM
Just got my pb360...questions tsantsa PocketBook 2 02-26-2010 05:34 AM
PB360 tot? helste PocketBook 5 02-11-2010 02:06 PM


All times are GMT -4. The time now is 05:15 AM.


MobileRead.com is a privately owned, operated and funded community.