Register Guidelines E-Books Today's Posts Search

Go Back   MobileRead Forums > Non-English Discussions > Deutsches Forum > Erste Hilfe

Notices

Reply
 
Thread Tools Search this Thread
Old 02-02-2010, 02:45 PM   #16
Alaska
Leser
Alaska knows more than wikipediaAlaska knows more than wikipediaAlaska knows more than wikipediaAlaska knows more than wikipediaAlaska knows more than wikipediaAlaska knows more than wikipediaAlaska knows more than wikipediaAlaska knows more than wikipediaAlaska knows more than wikipediaAlaska knows more than wikipediaAlaska knows more than wikipedia
 
Alaska's Avatar
 
Posts: 864
Karma: 47176
Join Date: Nov 2009
Location: Berlin, Germany
Device: Kindle Scribe
Ich mache mir anschließend mit calibre einen kleinen Rand, so daß die Seitenzahlen gerade so frei stehen, 0,7 em. Könnte ich vermutlich auch gleich bei Sigil reinschreiben, aber da ich die Fontgröße sowieso immer mit calibre verändere, so daß ich bei M die mir angenehmste Schriftgröße habe, kommt mir dieser Weg einfacher vor.
Alaska is offline   Reply With Quote
Old 02-03-2010, 04:30 AM   #17
KoopaOne
Austrian Bookworm
KoopaOne ought to be getting tired of karma fortunes by now.KoopaOne ought to be getting tired of karma fortunes by now.KoopaOne ought to be getting tired of karma fortunes by now.KoopaOne ought to be getting tired of karma fortunes by now.KoopaOne ought to be getting tired of karma fortunes by now.KoopaOne ought to be getting tired of karma fortunes by now.KoopaOne ought to be getting tired of karma fortunes by now.KoopaOne ought to be getting tired of karma fortunes by now.KoopaOne ought to be getting tired of karma fortunes by now.KoopaOne ought to be getting tired of karma fortunes by now.KoopaOne ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
KoopaOne's Avatar
 
Posts: 141
Karma: 2138662
Join Date: Oct 2007
Location: Austria
Device: Pocketbook Inkpad 4
Ich lasse auch wegen der Seitenzahlen einen 15px breiten Rand. Übrigens funktioniert das bei mir unter Sigil auch nicht. Speichere das fertige ePub mit Sigil ab, importiere es in Calibre und exportiere es neu, dann ist der Seitenrand drinnen.
Sigil-Autor ist kontaktiert.
KoopaOne is offline   Reply With Quote
Advert
Old 02-03-2010, 05:05 AM   #18
Tabu
Enthusiast
Tabu began at the beginning.
 
Tabu's Avatar
 
Posts: 31
Karma: 14
Join Date: Dec 2009
Device: iPod-Touch, PB 360°
gibt es irgendwo eine Dokumentation/Liste welche CSS Eigenschaften in ePub erlaubt sind? Klar, daß nicht alle Reader dieses dann umsetzten aber was sagt die Spezifikation?

Danke
Tabu
Tabu is offline   Reply With Quote
Old 02-03-2010, 08:21 AM   #19
netseeker
sleepless reader
netseeker ought to be getting tired of karma fortunes by now.netseeker ought to be getting tired of karma fortunes by now.netseeker ought to be getting tired of karma fortunes by now.netseeker ought to be getting tired of karma fortunes by now.netseeker ought to be getting tired of karma fortunes by now.netseeker ought to be getting tired of karma fortunes by now.netseeker ought to be getting tired of karma fortunes by now.netseeker ought to be getting tired of karma fortunes by now.netseeker ought to be getting tired of karma fortunes by now.netseeker ought to be getting tired of karma fortunes by now.netseeker ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
netseeker's Avatar
 
Posts: 4,763
Karma: 615547
Join Date: Jan 2008
Location: Germany, near Stuttgart
Device: Sony PRS-505, PB 360° & 302, nook wi-fi, Kindle 3
Quote:
Originally Posted by Tabu View Post
gibt es irgendwo eine Dokumentation/Liste welche CSS Eigenschaften in ePub erlaubt sind? Klar, daß nicht alle Reader dieses dann umsetzten aber was sagt die Spezifikation?
Nur auf Englisch:Prinzipiell ist CSS 2 erlaubt mit den in der Spezifikation genannten Einschränkungen und Erweiterungen.
netseeker is offline   Reply With Quote
Old 02-03-2010, 08:57 AM   #20
Tabu
Enthusiast
Tabu began at the beginning.
 
Tabu's Avatar
 
Posts: 31
Karma: 14
Join Date: Dec 2009
Device: iPod-Touch, PB 360°
Vielen Dank, genau das habe ich gesucht
Tabu is offline   Reply With Quote
Advert
Old 02-03-2010, 09:29 AM   #21
mtravellerh
book creator
mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
mtravellerh's Avatar
 
Posts: 9,635
Karma: 3856660
Join Date: Oct 2008
Location: Luxembourg
Device: PB360°
Das Problem bei Sigil ist, dass der Parser nix mit dem px-Wert anfangen kann. Das sollte aber bald gelöst werden.
mtravellerh is offline   Reply With Quote
Old 02-03-2010, 02:16 PM   #22
Alaska
Leser
Alaska knows more than wikipediaAlaska knows more than wikipediaAlaska knows more than wikipediaAlaska knows more than wikipediaAlaska knows more than wikipediaAlaska knows more than wikipediaAlaska knows more than wikipediaAlaska knows more than wikipediaAlaska knows more than wikipediaAlaska knows more than wikipediaAlaska knows more than wikipedia
 
Alaska's Avatar
 
Posts: 864
Karma: 47176
Join Date: Nov 2009
Location: Berlin, Germany
Device: Kindle Scribe
Quote:
Originally Posted by mtravellerh View Post
Das Problem bei Sigil ist, dass der Parser nix mit dem px-Wert anfangen kann. Das sollte aber bald gelöst werden.
Habe gerade ein anderes ePub-Buch mit Sigil geöffnet und nun sind die vorher vohandenen Ränder komplett weg. Manchmal stehen da Werte mit em, manchmal mit px. Muß ich die px-Werte durch em-Werte ersetzen, um wieder einen Rand zu bekommen? Das schließe ich jedenfalls aus Deiner Aussage.

Gruß Alaska

Edit: Hat sich erledigt. Nachdem ich bereits einige Werte umbenannt hatte, klappte es jetzt bei
body, div, p {
margin:

Last edited by Alaska; 02-03-2010 at 02:23 PM.
Alaska is offline   Reply With Quote
Old 02-04-2010, 08:07 AM   #23
mtravellerh
book creator
mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.mtravellerh ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
mtravellerh's Avatar
 
Posts: 9,635
Karma: 3856660
Join Date: Oct 2008
Location: Luxembourg
Device: PB360°
Quote:
Originally Posted by Alaska View Post
Habe gerade ein anderes ePub-Buch mit Sigil geöffnet und nun sind die vorher vohandenen Ränder komplett weg. Manchmal stehen da Werte mit em, manchmal mit px. Muß ich die px-Werte durch em-Werte ersetzen, um wieder einen Rand zu bekommen? Das schließe ich jedenfalls aus Deiner Aussage.

Gruß Alaska

Edit: Hat sich erledigt. Nachdem ich bereits einige Werte umbenannt hatte, klappte es jetzt bei
body, div, p {
margin:
Trotzdem eine Antwort: Versuche immer, Deine Margins in Prozenten (%)festzulegen, dann ist das Verhältnis immer gleich und die Grösse der Schrift spielt bei den Rändern keine Rolle. 10 % margin right und margin left kommt meist sehr gut. Das geht auch mit Sigil, indem man den Style direkt editiert.
mtravellerh is offline   Reply With Quote
Old 02-04-2010, 08:12 AM   #24
Alaska
Leser
Alaska knows more than wikipediaAlaska knows more than wikipediaAlaska knows more than wikipediaAlaska knows more than wikipediaAlaska knows more than wikipediaAlaska knows more than wikipediaAlaska knows more than wikipediaAlaska knows more than wikipediaAlaska knows more than wikipediaAlaska knows more than wikipediaAlaska knows more than wikipedia
 
Alaska's Avatar
 
Posts: 864
Karma: 47176
Join Date: Nov 2009
Location: Berlin, Germany
Device: Kindle Scribe
Quote:
Originally Posted by mtravellerh View Post
Trotzdem eine Antwort: Versuche immer, Deine Margins in Prozenten (%)festzulegen, dann ist das Verhältnis immer gleich und die Grösse der Schrift spielt bei den Rändern keine Rolle. 10 % margin right und margin left kommt meist sehr gut. Das geht auch mit Sigil, indem man den Style direkt editiert.
Danke, werde ich mal versuchen!
Alaska is offline   Reply With Quote
Reply


Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Umlaute etc. bei Büchern kein Problem aber bei RSS Feeds! Goldenboy16 PocketBook 5 06-15-2010 04:30 PM
Ayn Rand available on the Sony Site SHOECHICK Reading Recommendations 21 09-28-2009 11:54 AM
Ayn Rand desertgrandma Deals and Resources (No Self-Promotion or Affiliate Links) 114 06-30-2009 11:00 PM
RAND Lowers e-Book Prices sirbruce News 20 06-05-2009 04:02 PM


All times are GMT -4. The time now is 11:12 PM.


MobileRead.com is a privately owned, operated and funded community.