Register Guidelines E-Books Today's Posts Search

Go Back   MobileRead Forums > E-Book Uploads - Patricia Clark Memorial Library > ePub Books

Notices

Reply
 
Thread Tools Search this Thread
Old 05-08-2011, 12:15 PM   #1
weatherwax
Guru
weatherwax ought to be getting tired of karma fortunes by now.weatherwax ought to be getting tired of karma fortunes by now.weatherwax ought to be getting tired of karma fortunes by now.weatherwax ought to be getting tired of karma fortunes by now.weatherwax ought to be getting tired of karma fortunes by now.weatherwax ought to be getting tired of karma fortunes by now.weatherwax ought to be getting tired of karma fortunes by now.weatherwax ought to be getting tired of karma fortunes by now.weatherwax ought to be getting tired of karma fortunes by now.weatherwax ought to be getting tired of karma fortunes by now.weatherwax ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
weatherwax's Avatar
 
Posts: 904
Karma: 5921577
Join Date: Jan 2010
Location: South of Germany
Device: PRS650 (red), Kindle PW2, Galaxy Note 8
Skowronnek, Richard: Sturmzeichen [German] V1. 08-May-2011

Richard Skowronnek wurde am 12. März 1862 in Lyck/Masuren geboren und starb am 17. Oktober 1932 auf Gut Höckenberg in Pommern. Er war Feuilletonredakteur der renommierten "Frankfurter Zeitung", Chefredakteur des "Abend", Parlamentsberichterstatter, Dramaturg und freier Schriftsteller. Er schrieb eine Fülle von volkstümlichen Romanen, Erzählungen, Lustspielen und auch dramatischen Werken. Seine Romane "Sturmzeichen" und "Das grosse Feuer" hatten eine Auflage von über 500.000 Exemplaren.

Auszug:

In den ersten Maitagen hat die »Berliner Illustrirte Zeitung« den Abdruck meines, im vorigen Jahre geschriebenen Romans begonnen. Als es Hochsommer war, kam die österreichische Note an Serbien, die Mobilmachung Rußlands und an dem denkwürdigen vorletzten Julitag die Erklärung des Kriegszustandes für das deutsche Reichsgebiet. Seitdem hat sich in all seiner großartigen Wucht das gewaltige Drama verwirklicht, der europäische Krieg, dessen Nahen die »Sturmzeichen« ankündigten. Aus der deutsch-russischen Spannung, die die Volkskämpfe am Balkan hervorriefen, ist die Idee meines Romans geboren. Ich wußte, wie es jenseits der russischen Grenzpfähle, in den Kosakenquartieren aussah, ich wollte warnen und zugleich meine ostpreußischen Landsleute schildern in ihrer gelassenen Ruhe und ihrer unbeugsamen Kraft. So ist das Grundgefühl, das meinen Roman durchzieht, die Liebe zur Heimat. Viel Leid hat sie in den letzten Wochen erfahren, aber nur um so herrlicher wird sie aus Verwüstung und Not wiedererstehen.

Der Roman wurde 1914 veröffentlicht, da war die Stimmung noch anders als im weiteren Verlauf des Krieges .
This work is assumed to be in the Life+70 public domain OR the copyright holder has given specific permission for distribution. Copyright laws differ throughout the world, and it may still be under copyright in some countries. Before downloading, please check your country's copyright laws. If the book is under copyright in your country, do not download or redistribute this work.

To report a copyright violation you can contact us here.
Attached Files
File Type: epub Sturmzeichen - Richard Skowronnek.epub (335.4 KB, 1065 views)
weatherwax is offline   Reply With Quote
Reply


Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Short Fiction Barham, Richard: Collected Stories of Richard Barham. V1. 21 2011 crutledge Kindle Books 0 03-21-2011 06:55 AM
Short Fiction Barham, Richard: Collected Stories of Richard Barham. V1. 21 2011 crutledge ePub Books 0 03-21-2011 06:53 AM
Science Fiction Barham, Richard: Collected Stories of Richard Barham. V1. 21 2011 crutledge BBeB/LRF Books 0 03-21-2011 06:51 AM
Other Fiction Voß, Richard: Die Auferstandenen. 1887. V1. [German] 8.3.2011 brucewelch ePub Books 0 03-08-2011 01:50 PM
Other Fiction Skowronnek, Richard: Schweigen im Walde. 1910. V1. [German] 8.3.2011 brucewelch ePub Books 0 03-08-2011 12:11 PM


All times are GMT -4. The time now is 01:24 PM.


MobileRead.com is a privately owned, operated and funded community.