Register Guidelines E-Books Search Today's Posts Mark Forums Read

Go Back   MobileRead Forums > Non-English Discussions > Forum Français > Assistance

Notices

Reply
 
Thread Tools Search this Thread
Old 02-25-2011, 07:29 AM   #1
xavierhiggs
Member
xavierhiggs began at the beginning.
 
Posts: 10
Karma: 10
Join Date: Feb 2011
Device: Readee
Achat en devise étrangère

Bonjour,

J'aurais une petite question à soumettre à ceux qui lisent des livres en langues étrangères...

J'achète mes ebooks en anglais essentiellement en GBP ou en USD. Du coup, je paie à chaque achat des frais à ma banque (1 € par transaction).
Existerait-il un système qui permettrait d'avoir une sorte de mini-compte bancaire en GBP ou USD sur internet et de l'alimenter par paiement visa de par exemple 30/40 EUR afin de limiter le nombre de transactions euro/livres (ou dollars) et donc les frais bancaires ?

Merci par avance !

Xavier
xavierhiggs is offline   Reply With Quote
Old 02-28-2011, 11:31 AM   #2
NiLuJe
BLAM!
NiLuJe ought to be getting tired of karma fortunes by now.NiLuJe ought to be getting tired of karma fortunes by now.NiLuJe ought to be getting tired of karma fortunes by now.NiLuJe ought to be getting tired of karma fortunes by now.NiLuJe ought to be getting tired of karma fortunes by now.NiLuJe ought to be getting tired of karma fortunes by now.NiLuJe ought to be getting tired of karma fortunes by now.NiLuJe ought to be getting tired of karma fortunes by now.NiLuJe ought to be getting tired of karma fortunes by now.NiLuJe ought to be getting tired of karma fortunes by now.NiLuJe ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
NiLuJe's Avatar
 
Posts: 13,477
Karma: 26012492
Join Date: Jun 2010
Location: Paris, France
Device: Kindle 2i, 3g, 4, 5w, PW, PW2, PW5; Kobo H2O, Forma, Elipsa, Sage, C2E
Dans le cas d'Amazon et du KS, la solution la plus pratique reste d'alimenter son 1-Click Kindle via une gift card Amazon.

Pour le reste, si le vendeur ne propose pas ce genre de système, j'suis tout ouïe pour une autre solution .
NiLuJe is offline   Reply With Quote
Advert
Reply

Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Question: What does my book look like on your devise? wannabee Workshop 7 11-08-2010 11:29 PM
Lire des livres en langue étrangère Papi Assistance 8 11-04-2010 01:39 PM
If you were to get another reading devise.... CarolB Sony Reader 41 02-04-2010 03:00 PM
conseils en vue d'un achat barca Sony Reader 7 08-08-2009 11:43 AM
Achat d'un ebook reader (ou liseuse) Freecrazy Autres liseuses 5 01-09-2009 09:12 AM


All times are GMT -4. The time now is 09:55 AM.


MobileRead.com is a privately owned, operated and funded community.