Register Guidelines E-Books Today's Posts Search

Go Back   MobileRead Forums > Non-English Discussions > Forum Français > Cybook

Notices

Reply
 
Thread Tools Search this Thread
Old 09-05-2008, 01:17 PM   #1
zelda_pinwheel
zeldinha zippy zeldissima
zelda_pinwheel ought to be getting tired of karma fortunes by now.zelda_pinwheel ought to be getting tired of karma fortunes by now.zelda_pinwheel ought to be getting tired of karma fortunes by now.zelda_pinwheel ought to be getting tired of karma fortunes by now.zelda_pinwheel ought to be getting tired of karma fortunes by now.zelda_pinwheel ought to be getting tired of karma fortunes by now.zelda_pinwheel ought to be getting tired of karma fortunes by now.zelda_pinwheel ought to be getting tired of karma fortunes by now.zelda_pinwheel ought to be getting tired of karma fortunes by now.zelda_pinwheel ought to be getting tired of karma fortunes by now.zelda_pinwheel ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
zelda_pinwheel's Avatar
 
Posts: 27,827
Karma: 921169
Join Date: Dec 2007
Location: Paris, France
Device: eb1150 & is that a nook in her pocket, or she just happy to see you?
nouveau firmware disponible !

Vu sur le blog de Bookeen (bizarrement, l'annonce est seulement en anglais pour l'instant...) et déjà annoncé ici.

d'après Bookeen :
Quote:
What's New in Version 1.2 (Build 796)

New: user interface now available in 6 languages (English, French, German, Spanish, Italian & Dutch).
Improvement: reduced power consumption.
Improvement: reduced memory usage.
New: zoom menu for PDF files.
Improvement: fast panning within PDF files.
Improvement: general stability and performance.
Fix: SD card detection.
Fix: last page saved for files with UTF8 (non ANSI) names.
New: possibility to restore factory settings (also deletes personal data in internal memory). To do so, press volume- while switching off.

What was New in Version 1.1

New: hyphenation support in Mobipocket files.
Improvement: new button management (faster and buffered key detection).
Improvement: new event management (previous versions could miss events).
Improvement: reduced power consumption.
Improvement: table support in Mobipocket files.
Bug fix: large covers in PRC files.
Bug fix: Asian characters are now displayed properly in PRC files.
Bug fix: PDF viewer memory management (to be continued).
Bug fix: TrueType font detection (“Fonts” directory).
Bug fix: various user interface items (to be continued).
Bug fix: detection of MP3 playback frequencies.
New: in the “Library”, a lock symbol is visible when a read-only SD card is inserted.
zelda_pinwheel is offline   Reply With Quote
Old 09-05-2008, 02:23 PM   #2
PIPO
Cybookien
PIPO has a complete set of Star Wars action figures.PIPO has a complete set of Star Wars action figures.PIPO has a complete set of Star Wars action figures.PIPO has a complete set of Star Wars action figures.PIPO has a complete set of Star Wars action figures.
 
PIPO's Avatar
 
Posts: 224
Karma: 448
Join Date: Jun 2008
Location: France
Device: Cybook Gen 3
Cool !!!
PIPO is offline   Reply With Quote
Advert
Old 09-05-2008, 02:33 PM   #3
PIPO
Cybookien
PIPO has a complete set of Star Wars action figures.PIPO has a complete set of Star Wars action figures.PIPO has a complete set of Star Wars action figures.PIPO has a complete set of Star Wars action figures.PIPO has a complete set of Star Wars action figures.
 
PIPO's Avatar
 
Posts: 224
Karma: 448
Join Date: Jun 2008
Location: France
Device: Cybook Gen 3
Apparemment, toujours pas de possibilité de créer de dossiers...

PIPO is offline   Reply With Quote
Old 09-05-2008, 04:14 PM   #4
PIPO
Cybookien
PIPO has a complete set of Star Wars action figures.PIPO has a complete set of Star Wars action figures.PIPO has a complete set of Star Wars action figures.PIPO has a complete set of Star Wars action figures.PIPO has a complete set of Star Wars action figures.
 
PIPO's Avatar
 
Posts: 224
Karma: 448
Join Date: Jun 2008
Location: France
Device: Cybook Gen 3
Le zoom pdf fonctionne très bien !!!!
PIPO is offline   Reply With Quote
Old 09-05-2008, 04:30 PM   #5
Thierry709
Zealot
Thierry709 will become famous soon enoughThierry709 will become famous soon enoughThierry709 will become famous soon enoughThierry709 will become famous soon enoughThierry709 will become famous soon enoughThierry709 will become famous soon enough
 
Posts: 139
Karma: 636
Join Date: May 2008
Device: Cybook Gen 3 de Bookeen
J'hésite à faire cette mise à jour, car très ignorant je suis.

Je ne voudrais pas planter mon Bookeen......

Autre question : "Copy the file “update_kernel” to the root of an SD card."

La racine (root) de la SD Card : c'est le fichier global, qui contient les sous-fichiers "ebooks", etc.... ?

@ PIPO : est-ce que tout se passe sans problèmes ?
Thierry709 is offline   Reply With Quote
Advert
Old 09-05-2008, 04:39 PM   #6
PIPO
Cybookien
PIPO has a complete set of Star Wars action figures.PIPO has a complete set of Star Wars action figures.PIPO has a complete set of Star Wars action figures.PIPO has a complete set of Star Wars action figures.PIPO has a complete set of Star Wars action figures.
 
PIPO's Avatar
 
Posts: 224
Karma: 448
Join Date: Jun 2008
Location: France
Device: Cybook Gen 3
Aucun souci. Colle le firmware à côté des dossiers "ebooks", "system"...
PIPO is offline   Reply With Quote
Old 09-05-2008, 04:42 PM   #7
PIPO
Cybookien
PIPO has a complete set of Star Wars action figures.PIPO has a complete set of Star Wars action figures.PIPO has a complete set of Star Wars action figures.PIPO has a complete set of Star Wars action figures.PIPO has a complete set of Star Wars action figures.
 
PIPO's Avatar
 
Posts: 224
Karma: 448
Join Date: Jun 2008
Location: France
Device: Cybook Gen 3
Quelques photos avec un pdf A4 illisible:
PIPO is offline   Reply With Quote
Old 09-05-2008, 06:43 PM   #8
Thierry709
Zealot
Thierry709 will become famous soon enoughThierry709 will become famous soon enoughThierry709 will become famous soon enoughThierry709 will become famous soon enoughThierry709 will become famous soon enoughThierry709 will become famous soon enough
 
Posts: 139
Karma: 636
Join Date: May 2008
Device: Cybook Gen 3 de Bookeen
--- Mise à jour : OK ---

Pour moi qui tournais avec la toute première version du logiciel, je vais gagner en autonomie pour la batterie, et il est vrai que les changements de pages sont bien plus rapides.

Ceci dit, pour ce qui est du PDF, c'est certes utile pour les textes pdf disposés en 2 colonnes : on obtient un grossissement suffisant pour un bon confort de lecture.

Pour le reste, c'est-à-dire tous les autres pdf, le zoom fonctionne de façon impeccable, mais sans permettre, selon moi, un confort de lecture idéal.

Il faut passer en mode paysage, et là encore, on ne peut pas ajuster de façon optimale le texte à la taille de l'écran.

De fait, l'utilisation des pdf est tout simplement limitée par la petite taille de l'écran.

Je comprends mieux maintenant combien le véritable format de l'avenir est en fait l'ePub.

Finalement, je continuerai à faire passer mes Pdf à la moulinette Mobipocket : solution idéale pour cette taille d'écran.

Bonne lecture à vous.

Last edited by Thierry709; 09-05-2008 at 06:45 PM.
Thierry709 is offline   Reply With Quote
Old 09-05-2008, 07:04 PM   #9
zelda_pinwheel
zeldinha zippy zeldissima
zelda_pinwheel ought to be getting tired of karma fortunes by now.zelda_pinwheel ought to be getting tired of karma fortunes by now.zelda_pinwheel ought to be getting tired of karma fortunes by now.zelda_pinwheel ought to be getting tired of karma fortunes by now.zelda_pinwheel ought to be getting tired of karma fortunes by now.zelda_pinwheel ought to be getting tired of karma fortunes by now.zelda_pinwheel ought to be getting tired of karma fortunes by now.zelda_pinwheel ought to be getting tired of karma fortunes by now.zelda_pinwheel ought to be getting tired of karma fortunes by now.zelda_pinwheel ought to be getting tired of karma fortunes by now.zelda_pinwheel ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
zelda_pinwheel's Avatar
 
Posts: 27,827
Karma: 921169
Join Date: Dec 2007
Location: Paris, France
Device: eb1150 & is that a nook in her pocket, or she just happy to see you?
merci, messieurs, d'avoir testé si promptement et nous avoir tenu au courant des résultats !! bravo !

(pipo, on espère que les dossiers seront dans la prochaine... et puis moi je commence à lorgner du côté de l'epub, perso... mais c'est ça qui est chouette, n'est-ce pas, cette évolution constante ? )
zelda_pinwheel is offline   Reply With Quote
Old 09-06-2008, 03:06 AM   #10
IreneDelse
Groupie
IreneDelse will become famous soon enoughIreneDelse will become famous soon enoughIreneDelse will become famous soon enoughIreneDelse will become famous soon enoughIreneDelse will become famous soon enoughIreneDelse will become famous soon enough
 
IreneDelse's Avatar
 
Posts: 154
Karma: 589
Join Date: Nov 2007
Location: Paris
Device: Bookeen Cybook Gen3 & Opus
Mise à jour faite ! L'amélioration pour le PDF est sensible, même par rapport à la version 1.1 : en ajoutant les niveaux de zoom à la possibilité d'afficher au format paysage, il devient possible de lire une feuille A4 sans trop de problèmes. Je pense que l'amélioration de la gestion de la mémoire joue aussi. Jusqu'ici, lire un document PDF un peu compliqué faisait planter mon Cybook, mais là, pas de problème ! Le passage d'une page à l'autre est un peu plus lent que sur un document Mobipocket ou HTML, mais c'est agréable de pouvoir désormais lire sur mon Cybook les zines en PDF qu'on trouve sur le Net.
IreneDelse is offline   Reply With Quote
Old 09-06-2008, 05:20 AM   #11
PIPO
Cybookien
PIPO has a complete set of Star Wars action figures.PIPO has a complete set of Star Wars action figures.PIPO has a complete set of Star Wars action figures.PIPO has a complete set of Star Wars action figures.PIPO has a complete set of Star Wars action figures.
 
PIPO's Avatar
 
Posts: 224
Karma: 448
Join Date: Jun 2008
Location: France
Device: Cybook Gen 3
Quote:
mais c'est ça qui est chouette, n'est-ce pas, cette évolution constante ?
Oui, je ne suis pas défavorable à l'échelonnement des mises à jour; mais la concurrence arrive, et à grands pas...

Les acheteurs potentiels vont orienter leur choix vers le support qui offrira le plus de souplesse et de fonctionnalités.
PIPO is offline   Reply With Quote
Old 09-06-2008, 03:25 PM   #12
Pumba
Enthusiast
Pumba doesn't litterPumba doesn't litter
 
Posts: 28
Karma: 148
Join Date: Jul 2008
Device: Cybook Gen3
Quote:
Originally Posted by PIPO View Post
Apparemment, toujours pas de possibilité de créer de dossiers...

Peut-être pour la prochaine mise à jour comme indiqué dans le fichier Readme :

What's Next
New directory view.
Improved Mobipocket, HTML & TXT support.
More languages.

@+
Pumba is offline   Reply With Quote
Old 09-06-2008, 03:30 PM   #13
zelda_pinwheel
zeldinha zippy zeldissima
zelda_pinwheel ought to be getting tired of karma fortunes by now.zelda_pinwheel ought to be getting tired of karma fortunes by now.zelda_pinwheel ought to be getting tired of karma fortunes by now.zelda_pinwheel ought to be getting tired of karma fortunes by now.zelda_pinwheel ought to be getting tired of karma fortunes by now.zelda_pinwheel ought to be getting tired of karma fortunes by now.zelda_pinwheel ought to be getting tired of karma fortunes by now.zelda_pinwheel ought to be getting tired of karma fortunes by now.zelda_pinwheel ought to be getting tired of karma fortunes by now.zelda_pinwheel ought to be getting tired of karma fortunes by now.zelda_pinwheel ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
zelda_pinwheel's Avatar
 
Posts: 27,827
Karma: 921169
Join Date: Dec 2007
Location: Paris, France
Device: eb1150 & is that a nook in her pocket, or she just happy to see you?
ha merci pumba, très bon à savoir !! apparemment personne ne lit les "readme" malgré leur nom...

vivement les améliorations pour le html, et puis ensuite l'epub, j'espère...
zelda_pinwheel is offline   Reply With Quote
Old 09-08-2008, 06:42 AM   #14
Bellonius
Zealot
Bellonius doesn't litterBellonius doesn't litterBellonius doesn't litter
 
Posts: 124
Karma: 238
Join Date: Jul 2008
Device: Cybook, iPod Touch
Mise à jour !

Mise à jour faite, et très facilement ! La SD card s'affiche effectivement désormais sans aucun problème. Côté Pdf, un peu déçue :
- Les Pdf au format A4 restent illisibles, impossible de centrer correctement la page en mode Portrait, et quand on essaie en mode Paysage, si elle devient entièrement lisible, en passant du haut au bas de la page ce sont 1 ou 2 lignes de texte qui sautent !
- Je me faisais une joie de lire les Pdf formatés par François Bon, mais là encore, problème ! Les fins de ligne manquent dans la marge de droite, et même quand on diminue le zoom, elles restent étrangement absentes ! (Essais avec Michelet, Mallarmé et Baudelaire). Le résultat est même moins bon que celui obtenu avant la mise à jour...
- En revanche, lire les Pdf de la Bibli. électronique du Québec (http://jydupuis.apinc.org/) est un pur bonheur, comme s'ils avaient été formatés exprès pour le Cybook
Bellonius is offline   Reply With Quote
Old 09-08-2008, 05:41 PM   #15
Thierry709
Zealot
Thierry709 will become famous soon enoughThierry709 will become famous soon enoughThierry709 will become famous soon enoughThierry709 will become famous soon enoughThierry709 will become famous soon enoughThierry709 will become famous soon enough
 
Posts: 139
Karma: 636
Join Date: May 2008
Device: Cybook Gen 3 de Bookeen
--- FeedBooks : "Custom PDF" ---

Maintenant qu'il est devenu relativement facile de lire des documents pdf avec le Bookeen, je teste et découvre la fonction "Custom PDF" du site FeedBooks.

Il est en effet possible de sélectionner le type de lecteur utilisé : Sony Reader, Cybook ou Iliad.

Apparaît aussi la taille du caractère, ainsi qu'un jeu de caractères, sans oublier les différentes marges possibles.

De fait, j'ai testé Times 11, ou Bookman 13.

Le pdf personnalisé semble refléter les différents choix lorsqu'affiché dans l'ordinateur, MAIS, une fois installé dans le Bookeen, on ne trouve qu'une seule et même version.

Je peux me tromper, aussi à vous de tester la chose.

Ceci dit, le simple fait de choisir le format "Cybook", permet d'avoir des pdf personnalisés et parfaitement adaptés à la taille de l'écran.

On a l'impression de lire un "vrai" livre, même si je trouve que la taille des caractères à l'écran reste un peu trop petite à mon goût.


Pour l'heure, il se peut simplement que je n'aie pas saisi l'astuce pour transférer mon choix de casse et ma taille préférée.

À suivre donc.

Source : la page de FeedBooks qui explique le pourquoi du comment, ici :

http://www.feedbooks.com/help/custom_pdf
Thierry709 is offline   Reply With Quote
Reply

Tags
firmware, màj, mise à jour


Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Firmware 2.0 disponible? acajou Cybook 6 05-28-2010 04:57 AM
Alex de Spring Design disponible. Randy11 Autres liseuses 1 03-17-2010 06:13 AM
Kindle maintenant disponible en France GuillaumeJay Amazon Kindle 58 11-29-2009 10:57 AM
Nouveau firmware PIPO Sony Reader 15 07-26-2008 04:41 PM
Nouveau firmware memoryjar Cybook 40 07-06-2008 03:24 AM


All times are GMT -4. The time now is 03:23 PM.


MobileRead.com is a privately owned, operated and funded community.