Register Guidelines E-Books Search Today's Posts Mark Forums Read

Go Back   MobileRead Forums > Non-English Discussions > Forum Français > Lounge français

Notices

Reply
 
Thread Tools Search this Thread
Old 04-11-2010, 03:13 PM   #1
Deneb
Groupie
Deneb knows what time it isDeneb knows what time it isDeneb knows what time it isDeneb knows what time it isDeneb knows what time it isDeneb knows what time it isDeneb knows what time it isDeneb knows what time it isDeneb knows what time it isDeneb knows what time it isDeneb knows what time it is
 
Deneb's Avatar
 
Posts: 181
Karma: 2460
Join Date: Jul 2009
Device: Cybook
éditeurs en modèle d'agence et leurs sucursales

Je retransmet l'info car elle me semble intéressante à avoir si jamais vous l'avez raté. Ce ne sont apparemment que des éditeurs anglophones, mais rien n'empêche de compléter la liste si vous connaissez les sucursales françaises (surtout pour Hachette j'imagine):

Hachette (Grand Central, Little Brown, Faith Words, Windblown, Orbit, Center Street, Yen Press)

HarperCollins (Amistad, Avon, Caedmon, Ecco, Eos, Harper, ItBooks, Rayo, William Morrow)

Macmillan (Farrar, Straus and Giroux, FSG, Hill & Wang, Faber & Faber, First Second, Henry Holt & Co., Metropolitan Books, Times Books, Nature Publishing Group, Palgrave Macmillan, Picador, Quick and Dirty Tips, Scientific American, St. Martin’s Press, Minotaur Books, Thomas Dunne Books, Tor/Forge, Orb Books)

Penguin (Penguin, Ace, Alpha, Amy Einhorn Books/Putnam, Avery, Berkley, Dial, Dutton, Firebird, Frederick Warne, Gotham, Putnam, Grosset & Dunlap, HP, Hudson Street, Jove, NAL, Pamela Dorman Books, Perigree, Philomel, Plume, Portfolio, Prentice Hall, Price Stern Sloan, Puffin, Razorbill, Riverhead, Sentinel, Speak, Tarcher, Viking)

Simon & Schuster (Atria, Folger, Free Press, Gallery, Howard, Pocket, Scribner, Simon & Schuester, Threshold, Touchstone/Fireside)

Source:
Quote:
Originally Posted by Angst View Post
St. Martin's Press is a subsidiary of Macmillan.
Deneb is offline   Reply With Quote
Old 04-11-2010, 03:36 PM   #2
EowynCarter
Wizard
EowynCarter ought to be getting tired of karma fortunes by now.EowynCarter ought to be getting tired of karma fortunes by now.EowynCarter ought to be getting tired of karma fortunes by now.EowynCarter ought to be getting tired of karma fortunes by now.EowynCarter ought to be getting tired of karma fortunes by now.EowynCarter ought to be getting tired of karma fortunes by now.EowynCarter ought to be getting tired of karma fortunes by now.EowynCarter ought to be getting tired of karma fortunes by now.EowynCarter ought to be getting tired of karma fortunes by now.EowynCarter ought to be getting tired of karma fortunes by now.EowynCarter ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
Posts: 4,332
Karma: 4000000
Join Date: Oct 2008
Location: Paris
Device: Cybooks; Sony PRS-T1
Ben, en france on est sur ce modèle là depuis la loi lang...
Rien de nouveau sous le soleil.
Seul point qui me prend le tête pour le moment, c'est le fait que pas mal de bouquin sont manquants.
EowynCarter is offline   Reply With Quote
Old 04-15-2010, 05:13 AM   #3
FlorenceArt
High Priestess
FlorenceArt ought to be getting tired of karma fortunes by now.FlorenceArt ought to be getting tired of karma fortunes by now.FlorenceArt ought to be getting tired of karma fortunes by now.FlorenceArt ought to be getting tired of karma fortunes by now.FlorenceArt ought to be getting tired of karma fortunes by now.FlorenceArt ought to be getting tired of karma fortunes by now.FlorenceArt ought to be getting tired of karma fortunes by now.FlorenceArt ought to be getting tired of karma fortunes by now.FlorenceArt ought to be getting tired of karma fortunes by now.FlorenceArt ought to be getting tired of karma fortunes by now.FlorenceArt ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
FlorenceArt's Avatar
 
Posts: 5,761
Karma: 5042529
Join Date: Jul 2008
Location: Montreuil sous bois, France
Device: iPad Pro 9.7, iPhone 6 Plus
Quote:
Originally Posted by EowynCarter View Post
Ben, en france on est sur ce modèle là depuis la loi lang...
Rien de nouveau sous le soleil.
Seul point qui me prend le tête pour le moment, c'est le fait que pas mal de bouquin sont manquants.
Mais la loi Lang s'applique-t-elle au livre électronique ? Après tout, ils n'ont pas le même taux de TVA que les livres papiers.
FlorenceArt is offline   Reply With Quote
Old 04-15-2010, 03:51 PM   #4
Grimaud
Guru
Grimaud could sell banana peel slippers to a Deveel.Grimaud could sell banana peel slippers to a Deveel.Grimaud could sell banana peel slippers to a Deveel.Grimaud could sell banana peel slippers to a Deveel.Grimaud could sell banana peel slippers to a Deveel.Grimaud could sell banana peel slippers to a Deveel.Grimaud could sell banana peel slippers to a Deveel.Grimaud could sell banana peel slippers to a Deveel.Grimaud could sell banana peel slippers to a Deveel.Grimaud could sell banana peel slippers to a Deveel.Grimaud could sell banana peel slippers to a Deveel.
 
Grimaud's Avatar
 
Posts: 748
Karma: 3000
Join Date: May 2009
Device: PRS-505, PRS-600, PRS-650
La dernière fois que j'avais lu un truc, non, elle ne s'appliquait pas et c'était un des freins visiblement.
Grimaud is offline   Reply With Quote
Old 04-15-2010, 04:18 PM   #5
FlorenceArt
High Priestess
FlorenceArt ought to be getting tired of karma fortunes by now.FlorenceArt ought to be getting tired of karma fortunes by now.FlorenceArt ought to be getting tired of karma fortunes by now.FlorenceArt ought to be getting tired of karma fortunes by now.FlorenceArt ought to be getting tired of karma fortunes by now.FlorenceArt ought to be getting tired of karma fortunes by now.FlorenceArt ought to be getting tired of karma fortunes by now.FlorenceArt ought to be getting tired of karma fortunes by now.FlorenceArt ought to be getting tired of karma fortunes by now.FlorenceArt ought to be getting tired of karma fortunes by now.FlorenceArt ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
FlorenceArt's Avatar
 
Posts: 5,761
Karma: 5042529
Join Date: Jul 2008
Location: Montreuil sous bois, France
Device: iPad Pro 9.7, iPhone 6 Plus
Quote:
Originally Posted by Grimaud View Post
La dernière fois que j'avais lu un truc, non, elle ne s'appliquait pas et c'était un des freins visiblement.
Donc c'est bien la FNAC qui fait n'importe quoi avec les prix des e-books?
FlorenceArt is offline   Reply With Quote
Old 04-16-2010, 11:36 AM   #6
Godzil
a pthread?? where? where?
Godzil can even cheer up an android equipped with a defective Genuine Personality Prototype.Godzil can even cheer up an android equipped with a defective Genuine Personality Prototype.Godzil can even cheer up an android equipped with a defective Genuine Personality Prototype.Godzil can even cheer up an android equipped with a defective Genuine Personality Prototype.Godzil can even cheer up an android equipped with a defective Genuine Personality Prototype.Godzil can even cheer up an android equipped with a defective Genuine Personality Prototype.Godzil can even cheer up an android equipped with a defective Genuine Personality Prototype.Godzil can even cheer up an android equipped with a defective Genuine Personality Prototype.Godzil can even cheer up an android equipped with a defective Genuine Personality Prototype.Godzil can even cheer up an android equipped with a defective Genuine Personality Prototype.Godzil can even cheer up an android equipped with a defective Genuine Personality Prototype.
 
Godzil's Avatar
 
Posts: 1,763
Karma: 30462
Join Date: Mar 2009
Location: Somewhere in EU
Device: Newton MessagePad 2100, and only this
Heuuu j'ai l'impression qu'il manque des bouts :S
Godzil is offline   Reply With Quote
Old 04-16-2010, 11:53 AM   #7
FlorenceArt
High Priestess
FlorenceArt ought to be getting tired of karma fortunes by now.FlorenceArt ought to be getting tired of karma fortunes by now.FlorenceArt ought to be getting tired of karma fortunes by now.FlorenceArt ought to be getting tired of karma fortunes by now.FlorenceArt ought to be getting tired of karma fortunes by now.FlorenceArt ought to be getting tired of karma fortunes by now.FlorenceArt ought to be getting tired of karma fortunes by now.FlorenceArt ought to be getting tired of karma fortunes by now.FlorenceArt ought to be getting tired of karma fortunes by now.FlorenceArt ought to be getting tired of karma fortunes by now.FlorenceArt ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
FlorenceArt's Avatar
 
Posts: 5,761
Karma: 5042529
Join Date: Jul 2008
Location: Montreuil sous bois, France
Device: iPad Pro 9.7, iPhone 6 Plus
Je n'ai pas l'impression que ce débat sur le "modèle d'agence" existe en France, loi Lang ou pas. A ma connaissance il n'y a qu'un vendeur important de livres électroniques, la FNAC, et je n'ai pas le sentiment que quiconque essaie d'engager une guerre des prix, ou alors c'est une guerre à la hausse des prix

Arrêtez-moi si je me trompe ...
FlorenceArt is offline   Reply With Quote
Old 04-16-2010, 12:26 PM   #8
Grimaud
Guru
Grimaud could sell banana peel slippers to a Deveel.Grimaud could sell banana peel slippers to a Deveel.Grimaud could sell banana peel slippers to a Deveel.Grimaud could sell banana peel slippers to a Deveel.Grimaud could sell banana peel slippers to a Deveel.Grimaud could sell banana peel slippers to a Deveel.Grimaud could sell banana peel slippers to a Deveel.Grimaud could sell banana peel slippers to a Deveel.Grimaud could sell banana peel slippers to a Deveel.Grimaud could sell banana peel slippers to a Deveel.Grimaud could sell banana peel slippers to a Deveel.
 
Grimaud's Avatar
 
Posts: 748
Karma: 3000
Join Date: May 2009
Device: PRS-505, PRS-600, PRS-650
Vu que pour vendre, il faut, je suppose, des accords avec les éditeurs, ils peuvent très bien refuser d'en signer qui lanceraient une guerre des prix
Grimaud is offline   Reply With Quote
Old 04-16-2010, 02:03 PM   #9
FlorenceArt
High Priestess
FlorenceArt ought to be getting tired of karma fortunes by now.FlorenceArt ought to be getting tired of karma fortunes by now.FlorenceArt ought to be getting tired of karma fortunes by now.FlorenceArt ought to be getting tired of karma fortunes by now.FlorenceArt ought to be getting tired of karma fortunes by now.FlorenceArt ought to be getting tired of karma fortunes by now.FlorenceArt ought to be getting tired of karma fortunes by now.FlorenceArt ought to be getting tired of karma fortunes by now.FlorenceArt ought to be getting tired of karma fortunes by now.FlorenceArt ought to be getting tired of karma fortunes by now.FlorenceArt ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
FlorenceArt's Avatar
 
Posts: 5,761
Karma: 5042529
Join Date: Jul 2008
Location: Montreuil sous bois, France
Device: iPad Pro 9.7, iPhone 6 Plus
Quote:
Originally Posted by Grimaud View Post
Vu que pour vendre, il faut, je suppose, des accords avec les éditeurs, ils peuvent très bien refuser d'en signer qui lanceraient une guerre des prix
Voui, enfin pour l'instant je ne vois pas trop la fnac se lancer dans une guerre contre elle-même. Il nous faut d'autres librairies en ligne de la même pointure, histoire de mettre un peu de concurrence dans tout ça.
FlorenceArt is offline   Reply With Quote
Old 04-17-2010, 01:27 PM   #10
chlorine
Addict
chlorine rocks like Gibraltar!chlorine rocks like Gibraltar!chlorine rocks like Gibraltar!chlorine rocks like Gibraltar!chlorine rocks like Gibraltar!chlorine rocks like Gibraltar!chlorine rocks like Gibraltar!chlorine rocks like Gibraltar!chlorine rocks like Gibraltar!chlorine rocks like Gibraltar!chlorine rocks like Gibraltar!
 
chlorine's Avatar
 
Posts: 276
Karma: 100000
Join Date: Jan 2009
Device: Kindle paperwhite 2
Intéressant... sur le forum anglophone beaucoup de gens râlent contre le modèle d'agence parce qu'ils disent que les prix vont augmenter, et ici c'est limite si on ne voudrait pas imposer ce modèle pour que le prix du livre électronique s'aligne avec celui du livre papier

Ce qui me fait penser que j'ai toujours trouvé que les livres papiers anglais étaient très cher, quelqu'un sait d'où vient la différence de prix ? TVA ? Ou bien c'est dans ma tête ?
chlorine is offline   Reply With Quote
Old 04-19-2010, 05:57 AM   #11
Grimaud
Guru
Grimaud could sell banana peel slippers to a Deveel.Grimaud could sell banana peel slippers to a Deveel.Grimaud could sell banana peel slippers to a Deveel.Grimaud could sell banana peel slippers to a Deveel.Grimaud could sell banana peel slippers to a Deveel.Grimaud could sell banana peel slippers to a Deveel.Grimaud could sell banana peel slippers to a Deveel.Grimaud could sell banana peel slippers to a Deveel.Grimaud could sell banana peel slippers to a Deveel.Grimaud could sell banana peel slippers to a Deveel.Grimaud could sell banana peel slippers to a Deveel.
 
Grimaud's Avatar
 
Posts: 748
Karma: 3000
Join Date: May 2009
Device: PRS-505, PRS-600, PRS-650
J'avais vu une étude qui disait qu'un livre comme les Misérables coûtait plus cher en France qu'au Royaume-Uni ou aux États-Unis.
Grimaud is offline   Reply With Quote
Old 04-19-2010, 06:33 AM   #12
FlorenceArt
High Priestess
FlorenceArt ought to be getting tired of karma fortunes by now.FlorenceArt ought to be getting tired of karma fortunes by now.FlorenceArt ought to be getting tired of karma fortunes by now.FlorenceArt ought to be getting tired of karma fortunes by now.FlorenceArt ought to be getting tired of karma fortunes by now.FlorenceArt ought to be getting tired of karma fortunes by now.FlorenceArt ought to be getting tired of karma fortunes by now.FlorenceArt ought to be getting tired of karma fortunes by now.FlorenceArt ought to be getting tired of karma fortunes by now.FlorenceArt ought to be getting tired of karma fortunes by now.FlorenceArt ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
FlorenceArt's Avatar
 
Posts: 5,761
Karma: 5042529
Join Date: Jul 2008
Location: Montreuil sous bois, France
Device: iPad Pro 9.7, iPhone 6 Plus
Quote:
Originally Posted by chlorine View Post
Intéressant... sur le forum anglophone beaucoup de gens râlent contre le modèle d'agence parce qu'ils disent que les prix vont augmenter, et ici c'est limite si on ne voudrait pas imposer ce modèle pour que le prix du livre électronique s'aligne avec celui du livre papier
Je ne sais pas si les choses s'amélioreraient si les éditeurs fixaient les prix. Ce n'est en tout cas pas une manière de les faire baisser, au contraire, c'est pour éviter qu'ils baissent trop du fait de la concurrence des grands distributeurs que la loi Lang a été faite.

Quant à rendre les prix plus cohérents entre le papier et l'électronique (dont la valeur psychologique pour le consommateur est inférieure à celle du papier), je crois qu'il va falloir un peu de temps aux acteurs du secteur pour comprendre ça. Mon impression est que pour l'instant personne ne comprend le marché, donc à tout hasard ils essaient de nous imposer le prix le plus élevé, pour voir si ça marchera.

Quote:
Originally Posted by chlorine View Post
Ce qui me fait penser que j'ai toujours trouvé que les livres papiers anglais étaient très cher, quelqu'un sait d'où vient la différence de prix ? TVA ? Ou bien c'est dans ma tête ?
Pour moi, les livres papiers en anglais vendus en France sont chers parce qu'ils sont un marché trop petit pour qu'il y ait beaucoup de concurrence, et pour que les circuits de distribution soient optimisés. Les livres sont importés en petites quantités, donc achetés au prix fort à l'éditeur (pas de ristournes sur les quantités), et les coûts de distribution sont plus élevés par livre que sur un marché national. De plus, les distributeurs ont peut-être des marges un peu plus élevées car ils ont affaire à une clientèle captive. Je suppose que c'est la même chose pour les livres en français distribués à l'étranger.
FlorenceArt is offline   Reply With Quote
Old 04-19-2010, 08:00 AM   #13
Godzil
a pthread?? where? where?
Godzil can even cheer up an android equipped with a defective Genuine Personality Prototype.Godzil can even cheer up an android equipped with a defective Genuine Personality Prototype.Godzil can even cheer up an android equipped with a defective Genuine Personality Prototype.Godzil can even cheer up an android equipped with a defective Genuine Personality Prototype.Godzil can even cheer up an android equipped with a defective Genuine Personality Prototype.Godzil can even cheer up an android equipped with a defective Genuine Personality Prototype.Godzil can even cheer up an android equipped with a defective Genuine Personality Prototype.Godzil can even cheer up an android equipped with a defective Genuine Personality Prototype.Godzil can even cheer up an android equipped with a defective Genuine Personality Prototype.Godzil can even cheer up an android equipped with a defective Genuine Personality Prototype.Godzil can even cheer up an android equipped with a defective Genuine Personality Prototype.
 
Godzil's Avatar
 
Posts: 1,763
Karma: 30462
Join Date: Mar 2009
Location: Somewhere in EU
Device: Newton MessagePad 2100, and only this
Quote:
Originally Posted by Grimaud View Post
J'avais vu une étude qui disait qu'un livre comme les Misérables coûtait plus cher en France qu'au Royaume-Uni ou aux États-Unis.
Godzil is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Recheche un 8" ou 9", quel modèle ? Randy11 Assistance 26 10-07-2010 01:11 PM
Chit-Chat Les éditeurs parlent des liseuses sur le blog Bélial' filip Forum Français 9 02-12-2010 04:59 PM
Un futur modèle grand écran ? Randy11 Autres liseuses 9 05-08-2009 01:55 PM


All times are GMT -4. The time now is 06:47 AM.


MobileRead.com is a privately owned, operated and funded community.