Register Guidelines E-Books Search Today's Posts Mark Forums Read

Go Back   MobileRead Forums > E-Book Uploads - Patricia Clark Memorial Library > ePub Books

Notices

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old 01-11-2013, 07:14 AM   #1
brucewelch
"§µ%&Þ=?!©†"
brucewelch ought to be getting tired of karma fortunes by now.brucewelch ought to be getting tired of karma fortunes by now.brucewelch ought to be getting tired of karma fortunes by now.brucewelch ought to be getting tired of karma fortunes by now.brucewelch ought to be getting tired of karma fortunes by now.brucewelch ought to be getting tired of karma fortunes by now.brucewelch ought to be getting tired of karma fortunes by now.brucewelch ought to be getting tired of karma fortunes by now.brucewelch ought to be getting tired of karma fortunes by now.brucewelch ought to be getting tired of karma fortunes by now.brucewelch ought to be getting tired of karma fortunes by now.

brucewelch's Avatar

Device: pb 611
Kabel, Walther: Die Antenne im fünften Stock.1926. V1.1 [German] 12.1.2013

Dieser Kriminalroman von Walter Kabel ist Band 32 der Reihe Kabel Kriminalbücher; der Autor / Verlag hat ihn, obwohl das Buch ein "Detektiv Harst"-Fall ist, nicht in der betreffenden Serie "Der Detektiv" bzw. "Harald Harst - Aus meinem Leben" (wie sie seit 1921 hieß) veröffentlicht, vermutlich weil hier Max Schraut, in dieser Serie Kabels Pseudonym und zugleich Ich-Erzähler, auch in der dritten Person erscheint und die Geschichte zunächst aus der Sicht eines Dritten berichtet wird; im Laufe der Erzählung übernimmt Max Schraut aber dann doch als Ich-Erzähler wieder den Bericht - ein nicht sonderlich motiviertes Verfahren, das wohl dem raschen Schreiben geschuldet sein wird.

Weil das vorzufindende originale Cover zur Einbindung ins eBook zu stark vergrößert werden müsste, fügte ich das unten gezeigte hinzu (ein Radio aus der Entstehungszeit - interessant, wie sich hier das Design noch 1926, im Zeitalter der Neuen Sachlichkeit, an Jugendstil-Elementen bedient, ein weiterer Fall gesunkenen Kulturguts ...).

Der Fraktur-Scan kann hier eingesehen werden. Man findet dort auch das originale Cover.
Der Text folgt der Edition in Wikisource.
This work is in the Canadian public domain OR the copyright holder has given specific permission for distribution. It may still be under copyright in some countries. If you live outside Canada, check your country's copyright laws. If the book is under copyright in your country, do not download or redistribute this work.

To report a copyright violation you can contact us here.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	cover.jpeg
Views:	124
Size:	67.8 KB
ID:	99206  
Attached Files
File Type: epub Kabel, Walter - Die Antenne im fünften Stock.1926.epub (124.2 KB, 699 views)

Last edited by brucewelch; 01-12-2013 at 05:51 AM.
brucewelch is offline   Reply With Quote
Old 01-12-2013, 05:50 AM   #2
brucewelch
"§µ%&Þ=?!©†"
brucewelch ought to be getting tired of karma fortunes by now.brucewelch ought to be getting tired of karma fortunes by now.brucewelch ought to be getting tired of karma fortunes by now.brucewelch ought to be getting tired of karma fortunes by now.brucewelch ought to be getting tired of karma fortunes by now.brucewelch ought to be getting tired of karma fortunes by now.brucewelch ought to be getting tired of karma fortunes by now.brucewelch ought to be getting tired of karma fortunes by now.brucewelch ought to be getting tired of karma fortunes by now.brucewelch ought to be getting tired of karma fortunes by now.brucewelch ought to be getting tired of karma fortunes by now.

brucewelch's Avatar

Device: pb 611
Mir ist entgangen, dass mmat1 diesen Text bereits in seinen "Harst-Total" integriert hatte; ich hätte ihn sonst nicht hochgeladen. mmat1 hat mich zudem auf ein fehlerhaftes Inhaltsverzeichnis aufmerksam gemacht.
Deshalb nun V1.1.
Downloads V1: 53x
brucewelch is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search

Forum Jump