Register Guidelines E-Books Search Today's Posts Mark Forums Read

Go Back   MobileRead Forums > Non-English Discussions > Deutsches Forum

Notices

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old 03-21-2011, 05:54 PM   #1
K-Thom
Wizard
K-Thom ought to be getting tired of karma fortunes by now.K-Thom ought to be getting tired of karma fortunes by now.K-Thom ought to be getting tired of karma fortunes by now.K-Thom ought to be getting tired of karma fortunes by now.K-Thom ought to be getting tired of karma fortunes by now.K-Thom ought to be getting tired of karma fortunes by now.K-Thom ought to be getting tired of karma fortunes by now.K-Thom ought to be getting tired of karma fortunes by now.K-Thom ought to be getting tired of karma fortunes by now.K-Thom ought to be getting tired of karma fortunes by now.K-Thom ought to be getting tired of karma fortunes by now.

Device: yup!
Grafiken "... gegen DRM"

Ungeachtet meines Rückzugs vom Forum denke ich, dass das hier den einen oder die andere interessieren dürfte.

Zur Readers bill of rights - einer Initiative von "Grundrechten" von eBook-Lesern in den USA - gab es ja bereits Informationen. Ich habe nun nach Absprache mit der Initiative die Grafiken ins Deutsche übersetzt.

Zwei Punkte:
  • Ich habe ein weiteres hinzugefügt, "Verleger gegen DRM".
  • Und ich habe das englische "librarian" zu "Bibliotheken" gemacht. Zwei Gründe: erstens die Länge des Wortes "Bibliothekare" und zweitens kann so eine ganze Institution dahinter stehen. Autoren, leser und Verleger sind einzelne Personen, die auch für sich persönlich sprechen (können). Ein(e) Bibliothekar(in) ist dagegen Teil einer öffentlichen Insitution. Und ich halte es in diesem Fall sogar für angebrachter, wenn sich die Bibliotheken als öffentliche Einrichtung zur Verbreitung von Wissen und Information dazu bekennen (können).
  • 2a: Wenn jemand möchte, kann ich natürlich noch gerne eines für Bibliothekare nachreichen.

Verbreitung erwünscht. Bis vielleicht tatsächlich mal eine Seite leserrechte.de steht, wäre der Hinweis auf readersbillofrights.info/ schön.
K-Thom is offline   Reply With Quote
Old 03-21-2011, 06:22 PM   #2
Marc_liest
Early Adopter
Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marc_liest ought to be getting tired of karma fortunes by now.

Marc_liest's Avatar

Device: einige
Ungeachtet deines Rückzugs vom Forum, danke für die Grafiken.
Marc_liest is online now   Reply With Quote
Old 03-22-2011, 03:32 AM   #3
beachwanderer
Wizard
beachwanderer ought to be getting tired of karma fortunes by now.beachwanderer ought to be getting tired of karma fortunes by now.beachwanderer ought to be getting tired of karma fortunes by now.beachwanderer ought to be getting tired of karma fortunes by now.beachwanderer ought to be getting tired of karma fortunes by now.beachwanderer ought to be getting tired of karma fortunes by now.beachwanderer ought to be getting tired of karma fortunes by now.beachwanderer ought to be getting tired of karma fortunes by now.beachwanderer ought to be getting tired of karma fortunes by now.beachwanderer ought to be getting tired of karma fortunes by now.beachwanderer ought to be getting tired of karma fortunes by now.

beachwanderer's Avatar

Device: Some
Danke
beachwanderer is offline   Reply With Quote
Old 03-22-2011, 03:56 AM   #4
Fellball
Wizard
Fellball knows how to set a laser printer to stun.Fellball knows how to set a laser printer to stun.Fellball knows how to set a laser printer to stun.Fellball knows how to set a laser printer to stun.Fellball knows how to set a laser printer to stun.Fellball knows how to set a laser printer to stun.Fellball knows how to set a laser printer to stun.Fellball knows how to set a laser printer to stun.Fellball knows how to set a laser printer to stun.Fellball knows how to set a laser printer to stun.Fellball knows how to set a laser printer to stun.

Fellball's Avatar

Device: K3,K4,PB360,PB360+,PB701-IQ und noch diverse andere Lesegeräte....
Quote:
Originally Posted by K-Thom View Post
Ungeachtet meines Rückzugs vom Forum....
Möglicherweise solltest du deinen Rückzug noch mal überdenken....

Schließlich sind (waren?) deine Beiträge (fast) immer informativ und unterhaltsam.
Fellball is offline   Reply With Quote
Old 03-22-2011, 02:16 PM   #5
hamlok
Buchclub
hamlok ought to be getting tired of karma fortunes by now.hamlok ought to be getting tired of karma fortunes by now.hamlok ought to be getting tired of karma fortunes by now.hamlok ought to be getting tired of karma fortunes by now.hamlok ought to be getting tired of karma fortunes by now.hamlok ought to be getting tired of karma fortunes by now.hamlok ought to be getting tired of karma fortunes by now.hamlok ought to be getting tired of karma fortunes by now.hamlok ought to be getting tired of karma fortunes by now.hamlok ought to be getting tired of karma fortunes by now.hamlok ought to be getting tired of karma fortunes by now.

hamlok's Avatar

Device: kindle, tolino, sony
Ich finde es auch schade, K-Thom hat gerade in dürren Zeiten, das Forum immer wieder mit interessanten Themen aufgepeppt.

Das jetzt mit dem Pocketbook-Konflikt gleich zwei der Forenteilnehmer hier ausscheiden, die das deutsche Forum maßgeblich geprägt haben, ist mehr als bedauerlich.

Aber das ist alles etwas Off-Topic zurück zum Kampf gegen DRM.
hamlok is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search

Forum Jump