View Single Post
Old 03-14-2008, 11:59 AM   #555
zelda_pinwheel
zeldinha zippy zeldissima
zelda_pinwheel ought to be getting tired of karma fortunes by now.zelda_pinwheel ought to be getting tired of karma fortunes by now.zelda_pinwheel ought to be getting tired of karma fortunes by now.zelda_pinwheel ought to be getting tired of karma fortunes by now.zelda_pinwheel ought to be getting tired of karma fortunes by now.zelda_pinwheel ought to be getting tired of karma fortunes by now.zelda_pinwheel ought to be getting tired of karma fortunes by now.zelda_pinwheel ought to be getting tired of karma fortunes by now.zelda_pinwheel ought to be getting tired of karma fortunes by now.zelda_pinwheel ought to be getting tired of karma fortunes by now.zelda_pinwheel ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
zelda_pinwheel's Avatar
 
Posts: 27,827
Karma: 921169
Join Date: Dec 2007
Location: Paris, France
Device: eb1150 & is that a nook in her pocket, or she just happy to see you?
article dans Libé sur les ebooks

http://www.liberation.fr/culture/livre/315294.FR.php

"Le nouveau cartable de ma fille"
Le livre électronique par Stephen Carrière


j'étais pas sure s'il fallait mettre ceci dans cette discussion, ou créer un nouveau poste dans le forum "News"... c'est en français, mais ça ne parle pas du Cybook en particulier... bref, si ça irait mieux ailleurs, peut-être qu'un modérateur pourrait le déplacer.

Je l'ai lu un peu en diagonal pour l'instant, Carrière semble avoir une perspective quelque peu apocalyptique sur l'effet des ebooks sur l'industrie du livre en général et les éditeurs / libraires en particulier, quoiqu'il admette tout de même "Voilà qui est râlant : il n’y aurait pas que des mauvais côtés à la chose."

Bonne lecture...
zelda_pinwheel is offline