View Single Post
Old 04-28-2014, 01:57 PM   #13
Marrella
Cambrian crab
Marrella ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marrella ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marrella ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marrella ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marrella ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marrella ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marrella ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marrella ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marrella ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marrella ought to be getting tired of karma fortunes by now.Marrella ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
Marrella's Avatar
 
Posts: 2,831
Karma: 3229927
Join Date: May 2012
Location: Germany
Device: Kindle, Pocket Book, Kobo, Sony
Quote:
Originally Posted by hamlok View Post
Lem habe ich früher ganz gern gelesen, z.B. Eden und Solaris, aber die Sterntagebücher kenne ich nicht so. Die Serie, die irgendwann Nachts im ZDF(?) lief, war mir irgendwie zu albern.
Ich glaube, davon habe ich auch ein paar Folgen gesehen und aufgegeben. War nicht wirklich mein Ding.

Quote:
Das Buch klingt sehr interessant, aber ist hier Zeitreisen wirklich das Thema oder ist es eher ein historischer Roman?
Das kommt auf die Perspektive an, würde ich sagen. Streckenweise liest es sich wirklich wie ein historischer Roman, aber es spielt auf zwei Zeitebenen: im 14. Jahrhundert während der Pestepidemie und im Oxford der (Roman)Gegenwart, wo sich gerade Ähnliches abspielt. Und ja, es gibt eine Verbindung zwischen den beiden Zeitlinien.
Marrella is offline   Reply With Quote