View Single Post
Old 11-16-2012, 02:51 PM   #3
sento
Zealot
sento ought to be getting tired of karma fortunes by now.sento ought to be getting tired of karma fortunes by now.sento ought to be getting tired of karma fortunes by now.sento ought to be getting tired of karma fortunes by now.sento ought to be getting tired of karma fortunes by now.sento ought to be getting tired of karma fortunes by now.sento ought to be getting tired of karma fortunes by now.sento ought to be getting tired of karma fortunes by now.sento ought to be getting tired of karma fortunes by now.sento ought to be getting tired of karma fortunes by now.sento ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
Posts: 124
Karma: 1001130
Join Date: Mar 2012
Location: Germany
Device: Pocketbook Touch 622
Quote:
Originally Posted by Montyp535 View Post
und wenn du den font in das epub einbindest/"embeddest"?
Dadurch würde sich das Problem natürlich auch lösen lassen. Aber eigentlich sollte der AdobeViewer in der Lage sein die Schrift ordentlich darzustellen, ohne dass ich noch Schriftarten einbette. Das Problem existiert nicht nur bei meinem erstellten Buch, sondern wie ich durch Vergleiche festgestellt habe generell, wenn die CSS-Einstellungen entsprechend sind.
Ich könnte auch die Fontgröße des Fettgedruckten per CSS ändern. Das schafft erstaunlicherweise, wie ich herausgefunden habe, auch Abhilfe. Sollte aber alles nicht nötig sein.
sento is offline   Reply With Quote