View Single Post
Old 05-21-2009, 11:28 AM   #10
ravenne
Wizard
ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.ravenne ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
ravenne's Avatar
 
Posts: 4,917
Karma: 1840619
Join Date: Oct 2008
Location: Munich, Germany
Device: Kindle PW, PocketBook 360°, Cybook Gen3, iPad mini
Quote:
Originally Posted by Drake View Post
Das weniger Lesen ist nicht nur ein Problem der Jugend, befürchte ich.
Viele meiner Arbeitskollegen lesen, aber die haben auch das Geld und die Zeit für Bücher; von den anderen Leuten, die ich so kenne, liest nichtmal ein Drittel.
Die Aufmerksamkeitsspanne unserer Mitmenschen sinkt doch durch Reizüberflutung in TV und Internet in den sprichwörtlichen Keller...
Ja, das stimmt schon. In Deutschland liest jeder vierte niemals ein Buch (sagt die Stiftung Lesen-Studie von 2008). 36 Prozent lesen mindestens einmal wöchentlich, 8 Prozent täglich. Hm, das ist hier bestimmt anders. Riecht verdammt nach einer Poll...
ravenne is offline   Reply With Quote