Thread: Chit-Chat Le Salon du Livre 2010
View Single Post
Old 03-29-2010, 08:52 AM   #23
zelda_pinwheel
zeldinha zippy zeldissima
zelda_pinwheel ought to be getting tired of karma fortunes by now.zelda_pinwheel ought to be getting tired of karma fortunes by now.zelda_pinwheel ought to be getting tired of karma fortunes by now.zelda_pinwheel ought to be getting tired of karma fortunes by now.zelda_pinwheel ought to be getting tired of karma fortunes by now.zelda_pinwheel ought to be getting tired of karma fortunes by now.zelda_pinwheel ought to be getting tired of karma fortunes by now.zelda_pinwheel ought to be getting tired of karma fortunes by now.zelda_pinwheel ought to be getting tired of karma fortunes by now.zelda_pinwheel ought to be getting tired of karma fortunes by now.zelda_pinwheel ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
zelda_pinwheel's Avatar
 
Posts: 27,827
Karma: 921169
Join Date: Dec 2007
Location: Paris, France
Device: eb1150 & is that a nook in her pocket, or she just happy to see you?
Quote:
Originally Posted by Grimaud View Post
Booken, Ger 2

Ils pourraient quand même faire l'effort de se renseigner, ça jure après de critiquer à la fin de la culture et de l'éducation
oui j'ai vu ça aussi, ça serait drôle si ce n'était pas si consternant...

godzil, je ne sais pas si ça doit te rassurer ou non, mais j'ai vu des propos similaires voire plus extrêmes encore tenus par des américains... tu as dû rater l'esclandre fait par Sherman Alexie / Alan Kaufman récemment (ici même, en partie... fais une chti recherche tu vas en trouver des vertes et des pas mûres...), qui traitaient les lecteurs d'ebooks de nazis sociopathes et destructeurs de culture ! comme quoi, c'est rare (encore heureux), mais ça n'est pas non plus une chasse gardée française...

Last edited by zelda_pinwheel; 03-29-2010 at 09:04 AM.
zelda_pinwheel is offline   Reply With Quote