View Single Post
Old 12-02-2014, 10:33 AM   #2
faltradl
Guru
faltradl ought to be getting tired of karma fortunes by now.faltradl ought to be getting tired of karma fortunes by now.faltradl ought to be getting tired of karma fortunes by now.faltradl ought to be getting tired of karma fortunes by now.faltradl ought to be getting tired of karma fortunes by now.faltradl ought to be getting tired of karma fortunes by now.faltradl ought to be getting tired of karma fortunes by now.faltradl ought to be getting tired of karma fortunes by now.faltradl ought to be getting tired of karma fortunes by now.faltradl ought to be getting tired of karma fortunes by now.faltradl ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
Posts: 602
Karma: 1712372
Join Date: Feb 2013
Location: germany
Device: PocketBook Touch
Aus der Sicht von Verlagen, die ihr etablietertes Geschäftsmodell unverändert weiterführen wollen, stimmt es sicherlich. Da stört jegliche Konkurrenz und/oder Veränderung. Ein Blick in die Geschichte würde lehren, das es noch nie etwas genützt hat solche Entwicklungen aufhalten zu wollen. So bitter das für die Betroffenen auch ist.

Ganz spontan fallen mir die diversen Aufständ der Lohnweber ein. Nicht nur die sind gescheitert, sondern auch die, die sich damals deswegen Gedanken gemacht haben. Marx und Engels meine ich. Und die damals entstandene Textilindustrie gibt es auch schon längst nicht mehr, sondern ist in die Billigstlohnländer weitergezogen.
faltradl is offline   Reply With Quote