View Single Post
Old 06-25-2010, 05:21 AM   #1
Wapata
Enthusiast
Wapata began at the beginning.
 
Posts: 34
Karma: 10
Join Date: Jun 2010
Location: Toulouse (France)
Device: Bookeen Cybook Gen3
Post Jules Verne - Priorities reading.

Hello !
As Stephen King doesn't have any E-Book to offer, I wish read Jules Verne's book. It's something I've promise to me to read since years and years !
I find his books here: Project Gutenberg and, in french.
But well, what do I have to read in prioritise from Jules Verne ?!
Not "20,000 Leagues under the Sea" because I've see a movie about the storie (and also "Nadia and the secret of Blue Water" ) and I don't like to read with picture of movies in my head.

I wish discover the power of Vern to explain the futur, the mechanismes and all of things like that.
Can you help me to find the titles who have to be read ?

Thank's !

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Puisque Stephen King n'offre pas d'E-Book, je voudrais me mettre à lire des oeuvres de Jules Verne. C'est une chose que je m'étais promise depuis des années et des années? J'ai trouvé ses bouquins ici: Projet Gutenberg et en français.
Mais bon, que dois je lire en priorité de Jules Verne ?! Pas "20000 Lieues Sous Les Mers" car j'ai vu un film sur ce titre (et aussi "Nadia et le secret de l'Eau Bleue" ) et je n'aime pas avoir des images de film en tête lorsque je lis un livre.

Je voudrais découvrir la puissance de Jules pour décrire le futur, les mécanismes et tout les trucs dans le genre.
Pouvez vous m'aider à trouver les titres que je dois lire ?

Merci !

Last edited by Dr. Drib; 06-25-2010 at 08:19 AM. Reason: Add traduction ---- [Thread Title correction - Moderator]
Wapata is offline   Reply With Quote