View Single Post
Old 02-05-2013, 09:32 PM   #127
medard
Wizard
medard ought to be getting tired of karma fortunes by now.medard ought to be getting tired of karma fortunes by now.medard ought to be getting tired of karma fortunes by now.medard ought to be getting tired of karma fortunes by now.medard ought to be getting tired of karma fortunes by now.medard ought to be getting tired of karma fortunes by now.medard ought to be getting tired of karma fortunes by now.medard ought to be getting tired of karma fortunes by now.medard ought to be getting tired of karma fortunes by now.medard ought to be getting tired of karma fortunes by now.medard ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
medard's Avatar
 
Posts: 1,014
Karma: 5595784
Join Date: May 2012
Device: Electronic Paper
Ich hatte früher sehr oft Probleme mit Deinen Coverbildern.

Am einfachsten ist es wohl eine Schablone im Standardformat zu nutzen, also 800x600 Pixel. Denn Dein Format weicht davon oft um ein paar Pixel ab.

Wenn Du dann mit der Bearbeitung fertig bist, könntest Du einfach die Exportfunktion "Save for Web", oder wie sich das bei Dir nennt, nutzen. Dann wird das in ein Standard-JPG konvertiert und abgespeichert.

Ich weiss nicht wie Du Deine Cover erstellst, aber Du solltest mal schauen ob es mit einer aktuellen Usersoftware (Gimp, Adobe Photoshop) einfacher und bequemer ist. - Ich habe mit dem Sony Reader 2012 nun gar keine Probleme mehr bei der Darstellung Deiner Cover; von ein, zwei Ausnahmen vielleicht abgesehen.
medard is offline   Reply With Quote