View Single Post
Old 10-19-2012, 11:41 AM   #7
rogue_librarian
Guru
rogue_librarian ought to be getting tired of karma fortunes by now.rogue_librarian ought to be getting tired of karma fortunes by now.rogue_librarian ought to be getting tired of karma fortunes by now.rogue_librarian ought to be getting tired of karma fortunes by now.rogue_librarian ought to be getting tired of karma fortunes by now.rogue_librarian ought to be getting tired of karma fortunes by now.rogue_librarian ought to be getting tired of karma fortunes by now.rogue_librarian ought to be getting tired of karma fortunes by now.rogue_librarian ought to be getting tired of karma fortunes by now.rogue_librarian ought to be getting tired of karma fortunes by now.rogue_librarian ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
rogue_librarian's Avatar
 
Posts: 973
Karma: 4269175
Join Date: Apr 2010
Location: Europe
Device: Pocketbook Basic 613
Quote:
Originally Posted by Simerion View Post
Sofern das Buch Diebesgut war (und bei einer fehlenden Lizenz für den Druck ist dies nicht allzu weit davon entfernt), könnte genauso gut die Polizei vor der Tür stehen und das Diebesgut ersatzlos einziehen.
Das ist, jedenfalls für Österreich, wo ich die Rechtslage besser kenne, falsch. Wenn ich ein Buch bei einem gewerblichen Händler kaufe erwerbe ich Eigentum, Punkt. Wo der das Buch her hat, ob es gestohlen war, was auch immer, interessiert mich als Kunde nicht.

Quote:
Ich weiß nicht wie man das rechtlich sinnvoll Anders hätte lösen können.
Schadenersatz? Aber, wie gesagt, nicht mein Problem als Käufer.

Last edited by rogue_librarian; 10-19-2012 at 03:14 PM.
rogue_librarian is offline   Reply With Quote