View Single Post
Old 08-30-2012, 03:03 AM   #624
Gudy
Wizard
Gudy ought to be getting tired of karma fortunes by now.Gudy ought to be getting tired of karma fortunes by now.Gudy ought to be getting tired of karma fortunes by now.Gudy ought to be getting tired of karma fortunes by now.Gudy ought to be getting tired of karma fortunes by now.Gudy ought to be getting tired of karma fortunes by now.Gudy ought to be getting tired of karma fortunes by now.Gudy ought to be getting tired of karma fortunes by now.Gudy ought to be getting tired of karma fortunes by now.Gudy ought to be getting tired of karma fortunes by now.Gudy ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
Gudy's Avatar
 
Posts: 1,154
Karma: 3252017
Join Date: Jan 2008
Location: Germany
Device: Pocketbook Touch Lux (623)
Gestern bin ich mit Karl Schroeders Ventus fertig geworden, und ich muss sagen, dass ich doch ein wenig enttäuscht bin. Die Mischung aus Science Fiction einerseits und mittelalterlich angehauchter Fantasy andererseits hat für mich nicht so recht funktioniert, auch wenn die zugrundeliegenden Konzepte durchaus interessant waren. Auch kommt die Geschichte viel zu langsam in Fahrt, welche sie zu meinem großen Unmut nach dem recht unterhaltsamen Mittelteil dann gegen Ende des Buches hin auch noch zunehmend wieder verliert. Das Gambit Pileup und die Auflösung am Ende fand ich dann irgendwie nur noch langweilig und unbefriedigend.

Schade. Da wäre mehr drin gewesen.
Gudy is offline   Reply With Quote