View Single Post
Old 06-23-2009, 01:53 PM   #32
netseeker
sleepless reader
netseeker ought to be getting tired of karma fortunes by now.netseeker ought to be getting tired of karma fortunes by now.netseeker ought to be getting tired of karma fortunes by now.netseeker ought to be getting tired of karma fortunes by now.netseeker ought to be getting tired of karma fortunes by now.netseeker ought to be getting tired of karma fortunes by now.netseeker ought to be getting tired of karma fortunes by now.netseeker ought to be getting tired of karma fortunes by now.netseeker ought to be getting tired of karma fortunes by now.netseeker ought to be getting tired of karma fortunes by now.netseeker ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
netseeker's Avatar
 
Posts: 4,763
Karma: 615547
Join Date: Jan 2008
Location: Germany, near Stuttgart
Device: Sony PRS-505, PB 360° & 302, nook wi-fi, Kindle 3
Quote:
Originally Posted by Targor View Post
Kant ist viel zu umständlich...
Habe ein Problem. In einem Ebook das ich mache habe ich vier Überschriften.
Kapitel
1.Buch
Erste Teil
1. Erklärung

Mit keinerlei Text dazwischen. Ich hätte gerne, dass es im Inhaltsverzeichnis dreigliedrig Kapitel->Buch->Erster Teil steht, mit den h-Tags ja kein Problem, aber was mache ich mit dem Pagebreak? Ich will nicht drei Seiten mit einer Zeile, aber trotzdem nach jedem Kapitel einen.
Calibre hat bei der ePub-Erstellung seit einigen Versionen die Eigenschaft immer bei Erkennung eines "Kapitels" bzw. einer "Überschrift" das ePub zu unterteilen - egal ob man page-break-before:none bzw. page-break-after:none im CSS angegeben hat.
netseeker is offline   Reply With Quote