View Single Post
Old 04-06-2013, 10:35 AM   #3
hamlok
Currently Reading
hamlok ought to be getting tired of karma fortunes by now.hamlok ought to be getting tired of karma fortunes by now.hamlok ought to be getting tired of karma fortunes by now.hamlok ought to be getting tired of karma fortunes by now.hamlok ought to be getting tired of karma fortunes by now.hamlok ought to be getting tired of karma fortunes by now.hamlok ought to be getting tired of karma fortunes by now.hamlok ought to be getting tired of karma fortunes by now.hamlok ought to be getting tired of karma fortunes by now.hamlok ought to be getting tired of karma fortunes by now.hamlok ought to be getting tired of karma fortunes by now.
 
hamlok's Avatar
 
Posts: 4,359
Karma: 6427165
Join Date: Nov 2009
Location: Germany
Device: Kobo, Tolino, Kindle, Pocketbook, Sony
Quote:
Originally Posted by Marc_liest View Post
Die Chip Wertungen sind so ....

40% Mobilität 20% Display
Finde ich auch nicht so glücklich, da die Lesbarkeit für mich eindeutig ein stärkeres Gewicht haben sollte.

Was sie da unter Kontrast ermittelt haben, ist ja auch mal was ganz anderes. Da galt bisher immer der Sony, als einer der Besten und nun steht auf einmal mein alter Kindle glänzend da.

Für den Tolino stehen da auch sagenhafte Beleuchtungszeiten, wenn man sie mit dem Paperwhite vergleicht, obwohl der Tolino heller wirkt.

Was in allen Tests immer nicht ausreichend berücksichtigt wird, ist nach meiner Meinung die Firmwarestabilität. Was nützt mir ein Reader, der sehr viele Funktionen hat, aber sich z.B. Lesestände nicht richtig merkt oder regelmäßig abstürzt.
hamlok is offline   Reply With Quote